Home > Alimentatie si Nutritie > Alimente bogate in calciu
Alimente bogate in calciu

Alimente bogate in calciu

Calciul este esential pentru organismul nostru, un nutrient important pentru oase. Exista multe alimente bogate in calciu, iar noi iti vom spune cateva dintre ele. Alimentele bogate in calciu ajuta la sanatatea noastra, la intarirea dintilor, a oaselor, a muschilor si la buna functionare a sistemului nervos.

Iaurtul – este optiunea cea mai simpla si ideala la care multi oameni apeleaza pentru doza de calciu. Este indicat sa alegem iaurturile fara grasimi, naturale, acestea avand si o cantitate mai mare de calciu. Iaurtul este usor de digerat, iar pentru cei care nu vor sa consume lapte, un iaurt pe zi va aduce un plus sanatatii.

Portocalele – citricele contin si ele o cantitate considerabila de calciu si reprezinta o optiune buna atunci cand suntem ocupati, pusi pe fuga. Este indicat sa le consumam dimineata sau la pranz. Ajuta la intarirea sistemului imunitar, dar si a celui osos.

Alimente bogate in calciu

Fasolea – este un aliment folosit in multe feluri de mancare si este apreciata de catre multe persoane. Contine fibre, proteine, calciu, si nu costa mult. Fasolea este saraca in grasimi si plina de nutrienti esentiali organismului nostru.

Migdalele – sunt alimente bogate in calciu, iar pe langa asta, mai contin si vitamina E. Migdalele sunt esentiale pentru par si unghii. De obicei sunt o alternativa pentru gustarea intre mese ori se pot consuma la micul dejun, cu cereale.

Spanacul – este un aliment bogat in calciu, ideal pentru sanatatea noastra, adoptat de multe persoane care doresc sa duca un stil de viata sanatos; este esential pentru cei care tin o dieta. Contine minerale, vitamine si calciu pentru intarirea oaselor.

Pestele – o sursa buna de calciu, iar speciile care contin un procent ridicat de calciu sunt sardinele, hamsiile si somonul. O portie de somon cu spanac iti va asigura doza de calciu si energie pentru o zi intreaga.

Fructele uscate – o varianta usoara si gustoasa pentru calciul esential. Putem opta pentru prune uscate, smochine, nuci, alune, masline, ovaz si arahide. Pot fi folosite atat in salate, cat si drept o gustare intre mese.

Branza – produsele lactate sunt alimente bogate in calciu fiind si o optiune posibila pentru toti dintre noi. Branza nu trebuie sa lipseasca din meniul nostru, ea poate fi gasita si combinata in mai multe variante. Fie o punem in salate, fie o mancam la micul dejun, alaturi de alte alimente.

Produsele din soia – laptele de soia, branza tofu, iaurturile din soia contin un aport ridicat de calciu si reprezinta o optiune buna pentru cei care au intoleranta la produsele lactate.

loading...