Home > Alimentatie si Nutritie > Alimente bogate in iod pentru buna functionare a glandei tiroide
Alimente bogate in iod pentru buna functionare a glandei tiroide

Alimente bogate in iod pentru buna functionare a glandei tiroide

Alimentele bogate in iod sunt la mare cautare in prezent, toti mai multi oameni sunt interesati de sanatatea lor. Alimentele care contin iod sunt benefice pentru buna functionare a glandei tiroide, ajuta la dezvoltarea creierului, ne protejeaza de radiatiile nucleare, lupta impotriva oboselii si a depresiei. Iodul nu se gaseste doar in sarea de mare, ci si in numeroase alte alimente.

Alimente bogate in iod

Fructele de mare

Fructele de mare sunt alimentele bogate in iod, ne protejeaza de radiatii si tot mai multa lume le include in masele lor. O portie de fructe de mare ofera si mai mult de un gram de iod. Fructele de mare ajuta la combaterea depresiei, la intarirea sistemului imunitar si sunt recomandate chiar si in diete.

Struguri

Chiar daca pare ciudat, semintele din struguri sunt cei care contin iod si ne protejeaza de efectul radiatiilor, iar cunoscatorii nu ezita sa recomande consumul de struguri cu tot cu samburi. Pe langa semintele de struguri, putem opta si pentru semintele de mere, pere, precum si pepene verde. Semintele din alimentele enumerate sunt seminte comestibile.

Spanacul

Este un aliment bogat in iod si magneziu, ideal pentru sanatatea noastra, adoptat de multe persoane care doresc sa duca un stil de viata sanatos, esential pentru cei care tin o dieta. Contine minerale, vitamine si calciu pentru intarirea oaselor.

Nucile

Fructele oleaginoase sunt benefice pentru organismul nostru. Un pumn de nuci pe zi ajuta la combaterea depresiei, precum si la imbunatatirea memoriei. 100 de grame de nuci contin 29% potasiu si iod, din necesarul zilnic. Fructele oleaginoase bogate in iod sunt si migdalele, castanele comestibile, fisticul, nucile caju.

Ciupercile

Ciupercile sunt si ele alimente care contin foarte mult iod, in principiu ciupercile albe insa si celelalte tipuri contin, dar in cantitati mai mici. Ciupercile sunt si ele o alternativa usoara de preparare, introduse in diverse tipuri de mancare, salate etc.

Rosiile

Rosiile sunt alimente bogate in iod, benefice pentru sanatatea corpului nostru. Sunt la indemana fiecaruia dintre noi, iar pe langa cantitatea prezenta de iod, gasim si alte vitamine si minerale.

Morcovul

Aliment ridicat in iod, benefic pentru vederea optima a ochiilor nostri, contine betacaroten, vitamina C, precum si alte vitamine. Ajuta la combaterea depresiilor si a durerilor de cap.

Varza

Varza este un aliment care contine iod, este ideala in diete, deoarece este saraca in calorii, contine fier, vitamina C si ajuta la imbunatariea aspectului pielii…

loading...