Home > Alimentatie si Nutritie > Alimente bogate in potasiu
Alimente bogate in potasiu

Alimente bogate in potasiu

Alimentele bogate in potasiu sunt esentiale pentru buna functionare a organismului nostru. Potasiul este benefic pentru buna activitatea a muschiului cardiac, elimina sodiul din organism, precum si toxinele. Lipsa potasiului poate duce la probleme digestive, oboseala, hipoglicemie si un ritm cardiac neregulat.

Dusmanii potasiului sunt alcoolul, zaharul, cafeaua, stresul, fumatul, deoarece scad concentratia de potasiu din organism. Avem noroc ca alimentele bogate in potasiu sunt nenumarate si avem diverse optiuni de alegere.

Fructele uscate

Fructele uscate sunt bogate in potasiu. Este o alegere la indemana fiecaruia dintre noi. Putem sa le introducem ca o gustare intre mese, dimineata in cereale sau si in diverse feluri de mancare. De exemplu, 100 de grame de caise uscate asigura 33% din valoarea zilnica recomandata.

Fasolea alba

Fasolea alba contine potasiu in cantitati mari si este cea mai recomandata atunci cand dorim sa ne asiguram doza de potasiu. Fasolea verde si celelalte tipuri de fasole contin si ele potasiu, dar in cantitati mai mici. La 100 de grame de fasole alba avem 16% din necesarul zilnic.

Alimente bogate in potasiu

Ciupercile

Ciupercile albe sunt cele care contin foarte mult potasiu, insa si celelalte tipuri contin, dar in cantitati mai mici. Ciupercile sunt si ele o alternativa usoara de preparare, introduse in diverse tipuri de mancare, salate etc.

Nucile

Fructele oleaginoase sunt benefice pentru organismul nostru. Un pumn de nuci pe zi ajuta la combaterea depresiei, precum si la imbunatatirea memoriei. 100 de grame de nuci contin 29% potasiu din necesarul zilnic. Oleaginoase bogate in potasiu sunt si migdalele, castanele, fisticul, nucile caju.

Spanacul

Spanacul este un aliment sanatos si bogat in potasiu. Pe langa spanac mai gasim si alte verdeturi care au cantitati mari de potasiu, precum varza de Bruxelles, laptuca (salata verde), sparanghelul si broccoli. 100 grame de spanac ne asigura 16% din cantitatea zilnica recomandata.

Cartoful

Cartofii sunt alimente bogate in potasiu, iar multi dintre noi ii consumam foarte des. Se recomanda cartofii dulci, care asigura 15% din cantitatea de potasiu necesara organismului.

Pestele

Pestele este un aliment sanatos, folosit de obicei si in dietele noastre. Este o carne slaba, bogata in grasimi sanatoase si contine mult potasiu. Un peste, pe langa o portie de spanac, inseamna mai mult decat o masa eficienta pentru organismul nostru…

Bananele

Bananele sunt fructele in care gasim cantitatea suficienta de potasiu. Le putem consuma drept gustare intre mese ori le putem include in portia de cereale cu lapte si totodata ne tin de foame atunci cand suntem pe fuga si nu avem timp pentru a lua masa.

loading...