Home > Alimentatie si Nutritie > Alimente cu un continut ridicat de carbohidrati
Alimente cu un continut ridicat de carbohidrati

Alimente cu un continut ridicat de carbohidrati

Despre cum sa jonglam cu consumul de alimente cu un continut ridicat de carbohidrati este un subiect intens dezbatut atat de comunitatea medicala, cat si de cea a nutritionistilor.

Carbohidratii se gasesc in majoritatea alimentelor si joaca un rol critic in buna functionare a sistemului imunitar, reproducator, in procesele de coagulare a sangelui, si de  dezvoltare a muschilor. Deficienta de carbohidrati poate duce la dezechilibre de functionare a organismului; in schimb, consumul excesiv de carbohidrati, in special cei rafinati precum zaharul sau siropul de porumb, duc la obezitate, diabet de tip 2, si cancer.

Mai jos este o lista cu alimente cu un continut ridicat de carbodidrati:

1. Fructoza si zaharul granulat

Fructoza si zaharul granulat  reprezinta carbodidrati puri si rafinati in procent de  99,999%, fara grasimi, proteine, minerale, sau vitamine, asa ca acestea ar trebuie sa fie pe cat cu putinta evitate, putand fi considerate calorii goale (fara aport nutritiv).

2. Bauturi praf instant pentru sucuri; bomboane, jeleuri

Majoritatea bomboanelor sunt simple derivate ale zaharului granulat rafinat si trebuie evitat consumul lor. Acestea contin in proportie de 98-99% carbohidrati fara valoare nutritionala.

3. Cerealele cu zahar

Atentie la cerealele din cutie ce contin zahar, chiar si cele care sunt ambalate ca fiind integrale. Citeste lista de ingredient afisata pe spatele cutiei; unele cereale ambalate contin 90-93% carbohidrati. Pe de alta parte, cerealele pregatite in casa precum fulgii de ovaz si secara, contin 10-12% carbohidrati cu mult mai multe vitamine si carbodidrati complexi care sunt benefici pentru organismul tau. Iar combinatia lapte alaturi de aceste cereale cu zahar este pur si simplu sursa de grasime adipoasa pentru abdomenul si soldurile tale.

4. Fructele uscate

Fructele  uscate precum mere, prune, curmale, banane,  sunt bogate in carbohidrati, dar si in fibre dietetice, vitamine, care pot fi consumate pentru a stopa pofta de dulciuri. Insa pe termen lung ar trebui limitat consumul de fructe uscate. Merele dezhitratate, prunele dezhitratate si bananele dezhitratate contin 88-90% carbohidrati, caisele si piersicile uscate au 83% carbohidrati, strugurii (stafidele) au 79%, iar curmalele aproximativ 75% .

5. Biscuiti (cu un continut redus de grasime), rondelele de orez, si chipsurile de cartofi

Marea majoritate a produselor cu continut scazut de grasimi si a snack-urilor de pe piata au un continut ridicat de carbohidrati, pentru a-si pastra gustul delicios.

Low-fat crackers sau biscuitii aceia dietetic cu un continut redus de grasime, rondelele de orez, si chipsurile de cartofi contin 81-83% carbohidrati. Ca termen de comparatie, mierea contine 82% carbohidrati, insa vine la pachet cu vitamine si minerale. Sa consultati cu atentie orice produs cu continut scazut de grasimi inainte de a-l consuma.

6. Faina, torturile si prajiturile

Faina si produsele derivate, precum prajiturile, torturile si painea sunt alimente cu un continut  ridicat de carbohidrati (depinzand de reteta prajiturii, grasimile reduse  indica un continut ridicat de carbohidrati). Prajiturile si torturile pot ajunge la carbohidrati in procent de 84% , iar majoritatea fainoaselor contin 70-78% carbohidrati.

7. Gemurile si frucutele conservate

Aceste dulcegarii contin 64-68% carbohidrati, procentul depinzand de cat de gelatinoase sau cat de uscate sunt aceste conserve. Cu cat au mai putina apa si sunt mai uscate, cu atat contin mai multi carbohidrati.

8. Cartofii (cartofii prajiti)

Cu cat sunt mai intens prajiti, cu atat creste contitatea de carbohidrati pe care o furnizeaza. Cartofii pai contin 27% carbohidrati, iar un cartof copt in coaja are 21%.

9. Maraturi dulci, sosuri si dressing pentru salate

Gustul dulce din sosuri le confera acestora in jur de 35% carboidrati, iar dressing-urile cu un continut scazut de grasimi  sunt, de obicei, indulcite si contin aproximativ 32% carbohidrati.

10. Pizza

Cantitatea de carbohidrati din pizza depinde de grosimea aluatului; bucatarii au creat in timp  cruste din ce in ce mai subtiri pentru a reduce cantitatea de carbohidrati. In functie de topping-uri si tipul de aluat, o portie de 100g pizza poate avea intre 22-30% carbohidrati.

Alimentelele cu un continut ridicat de carbohidrati pot si benefice, dar consumate cu atentie, in cantitate limitata. Moderatia inseamna sanatate si te poate ajuta la satisfacerea fara griji a micilor pofte.

loading...