Home > Alimentatie si Nutritie > Alimente cu zinc si magneziu
Alimente cu zinc si magneziu

Alimente cu zinc si magneziu

Alege zilnic alimentele cu zinc si magneziu pentru buna functionare a organismului si sanatatea sistemului nervos. Magneziul are un rol important in sanatatea oaselor si echilibrarea tensiunii arteriale, iar zincul contribuie la procesul arderilor metabolice, pentru sanatatea si regenerarea pielii.

Studiile realizate in laborator au concluzionat ca barbatii au nevoie de 420 mg de magneziu pe zi, pe cand femeile de 320 mg; in cazul zincului, se recomanda 15 mg pe zi ambelor sexe.

Cele mai bune alimente cu zinc si magneziu

Crustaceele: crabul, crevetele, homarul, langusta, midi, stridii.
Stridiile sunt cea mai buna sursa se magneziu si zinc.
– 85 de grame de stridii gatite ofera 81 g magneziu;
– 85 grame de queen crab fiert are 53, 5 mg mangeziu si 3,1 mg zinc;
– 85 g scoici de mare preparate contin 46 mg magneziu si 2.4 mg zinc;

Nuci si seminte
Din aceasta categorie, semintele de dovleac contin cea mai mare cantitate de magneziu si zinc.
– 57 g seminte dovelac coapte au 303  mg magneziu si 4,2 mg zinc;
– 57 seminte de susan coapte contin 111 mg magneziu si 3,3 mg zinc;
– 114 g nuci de Brazilia ofera 250 mg magneziu, si 2,7 mg zinc;
– 28 g nuci caju au 75 mg magneziu si 1,6 mg zinc;
– o portie de 30 g unt de nuci caju furnizeaza 82.6 mg magneziu si 1,6 mg zinc.

Alimente cu zinc si magneziu

Legume
Boabele de soia fac parte alimentele cu zinc si magneziu. 114 g boabe soia crude contin 261 mg magneziu, si 4,5 mg zinc.

Cereale
– 76 g tarate au 81 mg magneziu si 3,7 mg zinc.

Iaurt
Iaurtul este singurul aliment cu zinc si magneziu din categoria lactatelor. O portie de 227 g iaurt cu un continut scazut de grasime si cu fructe contine 37 mg magneziu si 1,8 mg zinc…

loading...