Home > Alimentatie si Nutritie > Alimente recomandate in sarcina
Alimente recomandate in sarcina

Alimente recomandate in sarcina

Sunt multe mituri legate de acele alimente recomandate in sarcina, si rasar tot felul de intrebari. Este bine sa mananci mult peste, sau riscul de acumulare de mercur este prea mare? Este recomandat consumul de carne, sau riscam sa depozitam grasimi?

Desi femeile insarcinate au diverse pofte, in special dorind  sa devoreze cateva prajituri zilnic, insa este important sa se gandeasca la faptul ca atunci cand mananca, manaca pentru doi.

Cele mai bune alimente recomandate in timpul sarcinii

* Ouale contin  proteine, vitamine, minerale, inclusiv nutrientul din grupa vitaminelor B, substanta cunoscuta sub denumirea de cholina, ce ajuta la dezvoltarea fatului. Acest nutrient contribuie la sanatatea creierului, prevenind dezvoltarea unor anormalitati la nivelul  tubului neural. Daca gainile au fost crescute in medii sanatoase, ouale pot contine si cantitati mari de omega 3, grasimi  importante pentru dezvoltarea atat a creierului cat si a sistemului ocular.

Alimente recomandate in sarcina

Daca  ingrijoreaza continutul de colesterol, trebuie mentionat ca ouale contine o mica cantitate de grasimi saturate, fiind un colesterol sanatos.  Desi au un continut ridicat de colesterol, ouale contin 1 sau 1,5 g grasime pe ou, fiind alimente recomandate in sarcina de toti nutritionistii.  Ca femeie, daca ai un nivel de colesterol echilibrat, poti manca 1-2 oua pe zi.

* Somonul este un peste bogat in proteine, o sursa importnata  de grasimi omega 3. Si comparativ cu alti pesti de ocean precum pestele-spada, macroul, pestele Blanquillo, rechinul, contine  o mica cantitate de metil mercur, un compus ce poate dauna dezvoltari normale a sistemului nervos al fatului. De mentionat ca, desi pestele ca tonul in conserva, pollok-ul, somonul, au o cantitate mica de mercur, se recomanda sa nu se depaseasca o cantitate de 340 g de peste intr-o saptamana.

* Fasolea si lintea contin proteine si fibre. Dar si minerale precum fier, calciu, zinc, dar si acid folic.  In timpul sarcinii miscarile tractului gastro-intestinal se incetinesc, eliminand starea de constipatie, dar si  riscul aparitiei hemoroizilor, asa ca fibrele sunt un ajutor de nadejde.

* Cartofii dulci contin carotenoizi ce se transforma in vitamina A, fiind o sursa bogata de vitamina C, acif folic, si fibre.

* Cereale integrale precum fulgii de ovaz si orz, dar si quinoa, ce contin vitamine,  minerale si fibre, sunt alimente recomandate in sarcina ce fac deliciul unui mic dejun satios, dar si a unui desert sanatos.

* Painea integrala contine mai multe minerale si fibre decat painea clasica alba.

* Nucile sunt  cea mai bogata sursa vegetala de omega 3. O mana de nuci pe zi fiind recomandata atat ca gustare intre mese, dar si in salata. Acestea contin, de asemenea, fibre si proteine.

* Iaurtul grecesc este considerat un deliciu datorita conssistentei, cremozitatii, dar si a cantitatii mai mari de proteine. Acest tip de iaurt contine mult calciu, un nutrient vital pentru perioada de sarcina.

*  Frunze verzi  de  spanac, varza Kale, mangold contin vitamina A, C, K, acid folic.

* Carnea slaba este recomandata. A se elimina pe cat posibil grasimea inainte de preparare.

Evita mezelurile, crenvurstii pe cat posibil; daca alegi sa le mananci trebuie fierte, pentru a elimina anumite bacterii sau oua de paraziti ce pot trece de etapa de procesare din fabrica.

* Broccoli vine la pachet  cu fibre, calciu, acid folic, vitamina C si multi alti anti-oxidanti. Se recomanda sa se asocieze broccoli cu alimente bogate in fier precum carne, paste integrale, orez brun pentru o mai buna absorbtie a fierului. Sau incearca o reteta speciala – omleta cu ciuperci si broccoli.

•    Branza este bogata in calciu si proteine, fiind recomandate branzele cheddar, si mozzarella.

•     Fructe
Bananele sunt bogate in potasiu,  fiind o gustare rapida si energizanta. Se recomanda si pentru durerile de stomac. Se recomanda simple, cu cereale, sau intr-un smoothie-uri alaturi de iaurt si fructe de padure.

Portocalele sunt bogate  in acid folic, vitamina  C, fibre. Aceste fructe energizeaza si racoresc in acelasi timp.

Fructele uscate sunt o solutie potrivita pentru pofta de dulce. Dintre fructele uscate cele mai bune alimente recomandate in sarcina sunt: caisele uscate, cirese si afinele. Se recomanda evitarea bananelor dezitratate, pentru ca sunt procesate si contin multe grasimi nesanatoase.

loading...