Home > Alimentatie si Nutritie > Carnea în alimentație – când și de ce devine… otravă
Carnea în alimentație – când și de ce devine… otravă

Carnea în alimentație – când și de ce devine… otravă

Excesul de carne creşte riscul de apariţie a afecţiunilor renale, litiazei în special , creşte nivelul trigliceridelor şi colesterolului sangvin şi deci a dislipidemiilor care favorizează apariţia afecţiunilor cardiovasculare, precum infarctul miocardic.

Cu toate acestea medicii nutriţionişti ne sfătuiesc să consumăm săptămânal carne de peşte, pui sau curcan, ocazional porc, vită sau oaie şi foarte rar mezeluri.

Carnea nu trebuie să lipsească dintr-o dietă corectă, deoarece este principala sursă de proteine de calitatea I, conţine toţi aminoacizii esenţiali, vitaminele B şi D, minerale (fier, zinc, seleniu, crom, cupru) şi grăsimi. Este în acelaşi timp principala sursă de fier a organismului, de care acesta are nevoie zilnic într-o proporţie de 8-15 mg pentru oxigenarea şi hrănirea tuturor celulelor, cât şi pentru acoperirea pierderilor în cazul sângerărilor sau al hemoragiilor. Aportul zilnic de carne nu ar trebui să depăşească două porţii, iar săptămânal de maxim trei sau cinci ori. Porţia corectă: 150-200 g peşte sau 150 g carne roşie sau o jumătate de piept de pui sau 1 pulpă sau 30 g mezeluri crude sau semicrude (parizer, salam) sau 50 g mezeluri uscate.

Citeşte continuarea pe ANTENA SATELOR

loading...