Home > Alimentatie si Nutritie > Cele mai bune proteine
Cele mai bune proteine

Cele mai bune proteine

Cele mai bune proteine, dupa cum probabil stii, nu se gasesc in suplimentele ce contin aditivi si substante care pot deveni periculoase daca sunt consumate pe termen lung, ci in alimentele naturale.

Afla care sunt cele mai bune proteine si care sunt alimentele cu continut ridicat de proteine. Consuma-le in functie de nevoile tale si, mai ales, de stilul tau de viata. Citeste urmatoarele randuri si afla ce este indicat sa mananci pentru a-ti asigura necesarul zilnic de proteine.

De ce sa consumam proteine?

Proteinele sunt un nutrient esential si sunt responsabile pentru multe functii din organism. Fiecare dintre noi are nevoie de proteine in dieta, iar daca faceti sport, va trebui sa cresteti aportul de proteine pentru stimularea masei musculare. Este important insa sa alegeti cele mai bune proteine.

Pentru persoanele sportive, asadar, se recomanda o doza zilnica de aproximativ 1 g de proteine pe 1 kg de greutate corporala. Dupa exercitii, aportul de proteine este deosebit de important, deoarece muschii au nevoie de acestea pentru a se recupera. O portie de proteine (15-25 g) este recomandata la aproximativ 30 de minute de la exercitiile fizice, atunci cand muschii sunt deosebit de receptivi la sinteza proteinelor.

Cele mai bune surse de proteine

Ouale

In cazul in care nu stiai, cele mai bune proteine se gasesc in oua. Un ou mediu are aproximativ 6 g de proteine de cea mai inalta valoare biologica, ceea ce inseamna ca acesta contine toti cei 20 de aminoacizi.

Laptele

Produsele lactate contin unele dintre cele mai bune proteine, dar si calciu. De aceea, este important sa consumi lactate in mod regulat, mai ales in perioadele solicitante. In cazul in care practici sport in mod regulat, este indicat sa consumi cateva patratele de ciocolata cu lapte dupa sala sau dupa sportul pe care il practici. Ciocolata iti va da un plus de energie si iti va satisface si nevoia de dulce.

O alta alegere potrivita sunt iaurturile. Poti opta pentru cele simple sau pentru cele cu fructe, dupa preferinta.

Pestele si fructele de mare

Atat pestele, cat si fructele de mare sunt surse bune de proteine si sunt, de obicei, sarace in grasimi. Chiar daca somonul este ceva mai bogat in grasimi decat alte soiuri, acesta contine o cantitate de acizi grasi Omega-3, necesari pentru sanatatea inimii. Consuma, asadar, peste si fructe de mare pentru a-ti ajuta organismul si a consuma cele mai bune proteine.

Soia

Daca sunteti intolerante la lactate, consumul de alimente bogate in proteine (cum ar fi tofu si bauturile pe baza de soia) reprezinta alegerea perfecta atunci cand vreti sa alegeti cele mai bune proteine. In plus, soia poate ajuta la scaderea colesterolului si reducerea riscului de boli de inima.

Fructele cu coaja lemnoasa

Fructele cu coaja lemnoasa, de exemplu fisticul, sunt printre cele mai bune proteine. Aproximativ 50 de boabe de fistic va vor oferi 6 g de proteine, dar sodiu si potasiu.

Carnea

Carnea de porc este una dintre cele mai bogate surse de leucina si, prin urmare, un mare plus pentru o masa luata dupa executarea unor exercitii sau chiar ca o simpla gustare. Ouale, carnea de pui si carnea de vita macra, de asemenea…

Cand vine vorba de proteine animale, opteaza pentru proteinele slabe din carnea de pasare, de exemplu carnea de pui si curcan. Este indicat sa se indeparteze pielita, care contine o cantitate mare de grasimi.