Home > Alimentatie si Nutritie > Cum sa combini alimentele corect si sanatos
Cum sa combini alimentele corect si sanatos

Cum sa combini alimentele corect si sanatos

Modul in care combinam alimentele este foarte important pentru sanatate. Combinatiile gresite de alimente pot duce la crize biliare, digestie lenta si gastrita. Ingredientele combinate gresit pot prelungi digestia si la zile intregi. Astfel, apar balonarile si disconfortul; alimentele care stau nedigerate foarte mult timp elimina toxine care pot dauna foarte mult organismului.

Combinarea corecta a alimentelor te ajuta si sa ai o silueta perfecta. Digestia este foarte importanta in procesul de slabire. Daca combini alimentele corect, procesul de ardere va fi mult mai rapid.

cum-combinam-alimentele

Cele mai daunatoare combinatii de alimente:

1. Proteinele cu amidon
Oricat de bun ar fi gratarul cu cartofi prajiti, se digera foarte greu. Consumata in mod regulat, aceasta combinatie poate duce la gastrita si balonari. Nu degeaba ne simtim asa plini dupa ce consumam acest fel de mancare. Brânzeturile, ouale si carnea nu trebuie combinate niciodata cu orezul, cartofii, pastele sau produsele de patiserie. Proteinele si amidonul au nevoie de sucuri gastrice diferite, iar cand sunt combinate, fac procesul de digestie foarte dificil.

2. Nu amesteca proteinele intre ele
Mesele bogate de sarbatori sunt un exemplu foarte potrivit: combinam preparate de carne cu brânzeturi, snitel cu ou sau carne diferita, pui cu carne de vita, carne de vita cu cea de porc etc. In general, proteinele necesita mai mult timp de digerare, asadar cand sunt combinate cu alte proteine fac procesul si mai greu de dus pana la capat. Dupa 20-30 de minute trecute de la o masa bogata în proteine, bea un pahar mare de apa minerala sau un ceai detoxifiant.

3. Nu lua desertul imediat dupa masa
Avand in vedere ca deja te simti satul, desertul te va face sa te simti balonat si va ingreuna digestia. Mananca desertul dupa ce au trecut minimum 30 de minute de cand ai luat masa. Fructele trebuie consumate pe stomacul gol, altfel isi pierd in mare parte proprietatile benefice organismului, daca sunt consumate dupa masa.
Daca ai consumat o masa bogata in proteine, pana va veni randul fructelor sa fie digerate, acesta vor fi degradate din cauza temperaturii si a faptului ca au stat mult in stomac.

4. Proteinele merg bine cu legumele sarace in amidon
Proteinele pot fi combinate cu legume slabe precum, spanacul, varza, broccoli si alte legume cu continut ridicat de apa. Alimentele bogate in amidon merg foarte bine cu leguminoasele, pentru ca necesita acelasi tip de suc gastric. Astfel, orezul, mazarea, fasolea se vor potrivi cu cu porumbul, cartofii si pastele.

5. Laptele trebuie consumat separat
Laptele necesita un alt tip de suc gastric decat toate categoriile mentionate mai sus.  E preferabil sa fie consumat separat, pentru a nu provoca balonarea. Laptele combinat cu dulciuri poate provoca diaree.

6. Alunele si migdalele se consuma separat
La fel ca in cazul laptelui, nucile si migdalele necesita un alt tip de suc gastric, mai special, pentru a fi digerate. Prajiturile foarte bogate in nuci te pot face sa te simti balonat sau pot duce la constipatie…

7. Nu bea apa in timpul meselor
Apa va dizolva sucurile gastrice si le va diminua concentrarea. Nu bea apa nici inainte si nici dupa masa, decat dupa 15-20 de minute.

loading...