Home > Alimentatie si Nutritie > Cum să scapi de mâncatul pe fond nervos
Cum să scapi de mâncatul pe fond nervos

Cum să scapi de mâncatul pe fond nervos

O cădere nervoasă afectează atât pe cel care suferă, dar şi pe cei din jur. Această stare poate surveni în urma unei perioade stresante, iar cel în cauză nu îşi poate folosi capacităţile la nivel maxim. Un fond nervos afectat poate conduce la stare de depresie, de anxietate şi, la fel de grav, la o alimentaţie haotică (mâncat prea mult sau mâncat prea puţin).

Fiecare dintre noi reacţionează diferit la stres. Poţi fi printre acele persoane care încep să mănânce orice fără oprire. Acest lucru va conduce la diverse dezechilibre interioare şi, implicit, la creşterea în greutate, fapt ce va amplifica starea de stres.

mâncatul pe fond nervos

Mâncatul pe fond nervos

Dacă treci printr-o perioadă stresantă sau lucrezi într-un mediu unde este impusă o anumită ţinută, vei trece prin-un proces complicat în care te vei lipsi de mesele principale ale zilei sau chiar de hrană în general, lucru ce duce la scăderea drastică a greutăţii – anorexie.

Însă, stresul în societatea modernă conduce adesea la un mâncat excesiv. Apetitul în exces este considerat o formă de compensare a unei lipse (lipsa timpului, lipsa dragostei etc.). Un procent important dintre cei care mănâncă excesiv au probleme corelate cu emoţiile. Este prezentă o nevoie de afecţiune ardentă sau de validare.

De aceea, mâncatul compulsiv al alimentelor în exces devine “prietenul” care nu va dezamăgi niciodată. Se clădeşte o relaţie de dependenţă nu neapărat faţă de un anume aliment, cât mai ales faţă de o cantitate mare de mâncare. Acest dezechilibru poate conduce la bulimie, ce reprezintă o fază foarte gravă în alimentaţie. După episoade de ingerat mâncare în exces, persoana în cauză doreşte să echilibreze excesul prin cure drastice, stări de vomă autoprovocată etc.

Cum să scapi de acest mâncat excesiv?

Primul pas pentru a scăpa de mâncatul pe fond nervos este să realizezi faptul că există o problemă şi trebuie să spui stop acestui haos. Un plan personal sau sfătuirea cu prietenii ori cu familia te vor ajuta să clarifici anumite lucruri, să realizezi ceea ce se întâmplă greşit şi să te eliberezi de stres. Dacă această comunicare nu este de ajuns, este indicat să mergi la un medic nutriţionist care te va ajuta să-ţi pui ordine în alegerile alimentare conform cu constituţia şi problemele tale de sănătate. Dacă nici aşa nu simţi că îţi revii, este cazul să mergi la un psiholog/psihiatru pentru consiliere sau tratament medicamentos. Înţelege faptul că totul necesită timp, acomodare şi răbdare! De asemenea, se poate apela si la tehnici de relaxare şi exerciţii fizice.

E foarte important să găseşti problema adevărată şi să încerci să o rezolvi prin metode sănătoase. Renunţă să te alimentezi într-un ritm obsedant, pentru că te vei simţi apoi mai ruşinată şi mai vinovată! Această acţiune implică aproape întotdeauna diverse boli precum cele de inimă, tensiune ori sistem digestiv.

Pentru a scăpa de mâncatul pe fond nervos, trebuie să conştientizezi cauzele stresului. Poate e nevoie de o reorganizare a vieţii, a priorităţilor, a relaţiei de cuplu, poate e nevoie de un concediu de odihnă sau chiar o reconsiderare a carierei etc. Răbdarea, voinţa şi perseverenţa sunt cele mai importante.

Totodată, această “recompensă” prin mâncat trebuie înlocuită cu altfel de recompense mai sănătoase: o plimbare în parc, o ieşire cu prietenii, o călătorie neplanificată cu persoana iubită. Învaţă să te iubeşti aşa cum eşti, învaţă să te bucuri de ceea ce eşti şi ambiționează-te să lucrezi cu tine însăți în vederea însănătoşirii şi a evoluţiei tale!

loading...