Home > Alimentatie si Nutritie > De ce este bine să mâncâm fructe și legume de toate culorile
De ce este bine să mâncâm fructe și legume de toate culorile

De ce este bine să mâncâm fructe și legume de toate culorile

Consumarea fructelor și legumelor diversificate pe culori este un lucru benefic pentru organismul nostru, în acest mod se asigură cantitatea de nutrienți necesară organismului.

Consumând fructe și legume  albe, roșii, protocalii, galbene, verzi sau violet, vei avea parte de antioxidanți, îți vei proteja inima, îți vei imbunătăță memoria, vei avea o piele frumosă și caifelată sau îți vei proteja sistemul nervos.

Peste tot, absolut toate sfaturile despre alimentația sănătoasă ne îndeamnă să consumăm fructe și legume însă puțini știu că ar trebui să consumăm aceste alimente ținând cont și de culoarea acestora datorită pigmenților pe care îi conțin.

Lipsurile din organismul nostru pot duce la un dezechilibru ce va înclina balanța mai tarziu spre apariția unor boli determinate de aceste lipsuri. Pentru întreținerea acestui echilibru, este recomandat să consumăm atât fructe cât și legume de toate culorile.

alimentatia curcubeu

Dacă nu știai cum acționează acestea asupra organismului, în continuare vei afla că:

  1. Fructele și legumele albe conțin multe fibre, vitamine și acid folic. Consumând aceste alimente, îți vei proteja atât sistemul cardiovascular cât și cel imunitar datorită proprietăților antimicrobiene, în plus îți reglezi și colesterolul. Este recomandat să consumi ciuperci, usturoi, ceapă, cartofi și pere.
  2. Fructele și legumele de culoare roșie îți protejează inima, curăță sângele, reglează colesterolul, îmbunătățesc memoria și stimulează regenerarea celulară deoarece conțin un pigment caracteristic, denumit licopen. Încearcă să consumi  ardei, zmeură, căpșuni, fragi, fasole roșie, roșii, rodii, sfeclă și măceșe.
  3. Fructele și legumele de culoare verde au un efect detoxifiant asupra organismului, mențin sănătatea oaselor și a dinților, îmbunătățesc metabolismul și previn anemia datorită cantităților de calciu, fier și vitamina C pe care le conțin și a pigmentului caracteristic ce le dă culoarea verde, denumit clorofilă. Poți încerca să consumi pătrunjel, mărar, spanac, urzici, kiwi, mere verzi, varză, castraveți, ceapă verde, andive, dovlecel, leurdă, lobodă, broccoli, avocado, mazăre, struguri verzi, ruccola și anghinare pentru a beneficia de aceste efecte.
  4. Fructe și legume de culoare galben: acestea întrețin elasticitatea pieli și refacerea acesteia. Sunt bogate în beta-caroten și vitamina A. Încearcă să consumi: ananas, grapefruit, banane și lămâie pentru a avea o piele tânără și de invidiat.
  5. Fructe și legume de culoare portocaliu: acestea sunt bogate în beta-caroten, vitamina C și flavoniozi. Aceste componente acționează asupra sistemului imunitar prin prevenirea inflamațiilor și a bolilor legate de ochi. Poți încerca să consumi: kaki, dovelac, piersici, mango, caise, morcovi și portocale.

6. Fructe și legume de culoare violet sau albastru: acestea sunt extrem de recomandate deoarece au efecte asupra sistemului nervos, protejându-l. Conțin un antioxidant natural, denumit resveratrol, ce este considerat cel puternic antioxidant natural. Acesta acționează asupra vaselor de sânge, prevenind îngroșarea lor și  menținând elasticitatea lor. Consumarea cât mai frecventă a acestor fructe și legume mai  are și un efecte benefic asupra tractului urinar și asupra memoriei. Pentru a putea beneficia de toate efectele enumerate trebuie să consumăm: coacăze negre, afine, prune, stuguri negri, ceapă roșie, varză roșie, vinete, stafide, smochine și mure.

loading...