Home > Alimentatie si Nutritie > Lista cu alimente cu calorii negative
Lista cu alimente cu calorii negative

Lista cu alimente cu calorii negative

Lista cu alimente cu calorii negative ar trebuie sa stea intr-un loc cat mai vizibil in bucatarie, pentru a va aminti ca aveti ajutoare de nadejde in conceperea unui meniu pentru dieta de slabit.

Alimentele cu calorii 0 au nevoie de mai multa energie pentru a fi digerate, decat cea furnizate de acestea. Poti manca aceste alimente zilnic fara grija caloriilor in plus.

Mai jos gasiti lista cu alimente cu calorii negative:

  1. Mere
  2. Caise
  3. Sparanghel
  4. Sfecla (radacina)
  5. Broccoli
  6. Conopida
  7. Morcovii
  8. Telina
  9. Afine
  10. Creson
  11. Castravete
  12. Chimenul dulce
  13. Ustoroiul
  14. Grapefruit
  15. Fasole verde
  16. Napii
  17. Prazul
  18. Lamaia
  19. Salata verde
  20. Ceapa
  21. Portocalele
  22. Ardeii
  23. Ananasul
  24. Prunele
  25. Zmeura
  26. Spanacul
  27. Capsunile
  28. Ridichi
  29. Rosile
  30. Pepenele

calorii negative

Cum introduci alimentele cu calorii negative in dieta ta?

–       Adauga in cerealele de la micul dejun cateva felii de mar si zmeura.

–       Manaca fructe ca merele, capsunile sau afinele, ca gustare intre mese.

–       Potoleste-ti setea cu un suc de portocale, de grapefruit sau amesteca-le; sau chiar o limonda simpla sau cu aromata cu frunze proasptete de menta.

–       Indulceste-te cu un smoothie din coacaze si capsuni.

–       Coloreaza iaurtul cu cateva fructe precum capsuni, coacaze sau afine.

–       Incearca un desert simplu si delicios, cremos, decorat cu fructe: portocale, kiwi, ananas. O portie din aceasta prajitura contine mai putine calorii decat doua felii de paine prajita.

–       Legumele isi pastreaza mai bine aroma daca sunt gatite la foc moderat si multa vreme.

–       Ofera o aroma aparte morcovilor atunci cand ii gatesti, adaugand o felie de portocale sau putin suc proaspat (stim deja cat de delicioasa si aromata este supa-crema de morcovi si portocale).

–       Defineste supa de rosii cu putin busuioc si oregano,

–       Ofera aroma carnii folosind putin usturoi si ghimbir.

–       Ierburile dau o savoare speciala mancarurilor; incercati, de exemplu arpagicul, ardeii chili, si cresonul.

–       Combina morcovii cu coriandru, mazarea cu menta, ardeii cu cimbru.

Daca lista cu alimente cu calorii negative nu te imbie si vrei sa mananci ceva mai consistent si mai apetisant, gandeste-te bine daca vrei sau nu sa incapi in rochia visata. Daca da, ia in considerare aceste alimente si pregateste cu acesta mancaruri sanatoase si cu gust, precum:

1. Supe: amesteca morcovi cu portocale intr-o supa-crema gustoasa, sau rosiile cu busuioc si usturoi intr-o supa-crema de rosii demna de meniul celor mai selecte restaurante. Adauga legumelor ierburi si condimente si esti gata pentru masa de pranz.

2. Smoothie pentru un mic dejun rapid: alege fructele tale preferate, chiar si lugumele, adauga putin lapte si gheata si gata, te-ai racorit.

3. Adauga legume mancarurilor in supe, tocanite, orez, paste; in piureul de cartofi adauga morcovi sau spanac; serveste-l alaturi de napi, ridichi sau sfecla rosie.

4. Pune legumele la tigaie, adauga ulei de masline si un condiment si lasa-le 5 minute pana capata un gust special. Nu le lasati mult pentru ca se ard si isi pierd din nutrienti.

5. Adauga savoare cu piper, boabe de mustar, ghimbir, salsa, hrean, sos de rosii, hummus. Marineaza carnea, adauga lamaie sau suc de portocale peste peste. Adauga sos salsa peste branza sau creveti. Sunca face casa buna cu mustarul, iar carnea de vita cu hreanul. Legume ca usturoiul si rosiile sunt binevenite langa orice fel de mancare.

6. Prepara in casa sosurile. Un sos din rosii cu organo merge cu peste sau pui la gratar. Sosul alb de usturoi merge cu carnea de porc, iar sosul dulce de chili cu creveti.

7. Adauga resturile de legume in omleta, in supa sau intr-un sos pentru paste.

8. Combina ingredientele pentru salata colorate. Prepara o salata cu salata crocanta, bucati mici de usturoi, rosii proaspete, felii de castravete, ridichii, boabe de fasole verde, morcov ras, cu putin chili, ulei de masline si otet. Daca iti place carnea, adauga si bucati mici de piept de pui, parmezan ras sau creveti. Poti inlocui salata verde cu frunze de spanac tanar sau creson; adauga putina nucsoara si inceaca o salata cu totul diferita.

9. Stiai ca pestele alb merge servit de minune cu un sos preparat din iaurt grecesc, pepene rosu, capsune si cateva frunze de menta proaspata?

10. Prepara un sos salsa in casa din cuburi de rosie, castravete, usturoi rosu si putin suc de lime.

Gateste folosind alimente cu calorii negative si vei avea de castigat sanatate si o silueta ferma.

loading...