Home > Alimentatie si Nutritie > Proprietatile nutritive ale bananelor
Proprietatile nutritive ale bananelor

Proprietatile nutritive ale bananelor

Bananele nu constipa – ma simt nevoita sa incep cu acest aspect, deoarece multe zvonuri spun ca ele ar fi vinovate pentru un tract digestiv anevoios. Ei bine, nu. Nu au contraindicatii, insa, singurul minus ar fi in cadrul unei diete sau a unei cure de slabire deoarece nu vor ajuta prea mult pentru atingerea scopului final-pierderea in greutate.

Bananele contin un indice glicemic destul de ridicat, cu aproximatie, 60, iar de mentionat este faptul ca 100 de gr de banana reprezinta pentru o masa, un plus de 100 calorii. Sunt recomandate de medicii specialisti datorita gustului si texturii cremoase dar si elementele ce o contin sunt un adevarat plus: energie, potasiu, minerale, sodiu.

Proprietati si beneficii ale bananelor

Studiile au demonstrat ca potasiul din banana ajuta la reducerea substantiala a aparitiei unui accident vascular cerebral sau a infarctului miocardic- studiu efectuat pe aproximativ 40.000 de indivizi. In plus, printre beneficiile aduse la nivelul inimii, se mai numara si cele aduse sanatatii sistemului osos. Tot potasiul, poate echilibra pierderile de calciu de la nivelul urinei, fapt ce se intampla in momentul in care dieta nu este echilibrata si se consuma alimente bogate in sare si astfel se previne o subtiere si o degradare rapida a structurii osoase.

De asemeni, bananele sunt cunoscute, de la inceputurile lor pentru lupta pe care o dau impotriva aparitiei dar si ameliorarii efectelor ulcerului gastric. Acest lucru se poate face intr-un mod rapid si anume: se amesteca lapte cu banane si se va obtine un shake ce va ajuta si la activarea celulelor din mucoasa stomacului.

In cazul in care, va confruntati cu diaree, este bine de stiut ca in acel moment organismul are nevoie de electroliti si datorita acestui lucru, bananele noastre sunt perfecte cand vorbim de o eventuala perioada de recuperare. Consumul lor nu va face altceva decat sa redea echilibrul pierdut, cel al fluidelor si vor reface rezervele de potasiu si magneziu.

Un studiu recent, a demonstrat ca un consum regulat de 3 portii diferite de fructe pe zi, aici vor fi incluse si bananele, alaturi de afine, mere, pere, prune, vor imbunatati vederea si vor indeparta cu cat mai mult o pierdere sau o degradare a acesteia o data cu inaintarea in varsta.

Daca ne gandim si la capitolul cancer, acestea protejeaza si lupta impotriva celui de colon deoarece contin fructooligozaharide ce nu vor face altceva decat sa ne hraneasca probioticele, acele bacterii bune ce se gasesc in colon. Bacteriile vor primi forta necesara pentru a produce vitaminele de care avem nevoie si de a absorbi nutrienti folositori.

Coapte sau verzi?

Cercetarile au demonstrat faptul ca in momentul in care acest fruct este copt la maxim, in totalitate, aproape de alterare, nivelul de antioxidanti atinge limita maxima si atunci ar trebui sa fie consumate. Procesul prin care culoarea se schimba nu este dat de nivelul bun-rau al bananei ci prin faptul ca exista o cauza principala si anume disparitia clorofilei.