Home > Alimentatie si Nutritie > Proprietatile nutritive ale bananelor
Proprietatile nutritive ale bananelor

Proprietatile nutritive ale bananelor

Bananele nu constipa – ma simt nevoita sa incep cu acest aspect, deoarece multe zvonuri spun ca ele ar fi vinovate pentru un tract digestiv anevoios. Ei bine, nu. Nu au contraindicatii, insa singurul minus ar fi in cadrul unei diete sau curi de slabire, deoarece nu vor ajuta prea mult la atingerea scopului final: pierderea in greutate.

Bananele contin un indice glicemic destul de ridicat, aproximativ 60, iar de mentionat este faptul ca 100 de g de banane reprezinta la o masa un plus de 100 calorii. Sunt recomandate de medicii specialisti datorita gustului si texturii cremoase, dar si elementele pe care le contine sunt un adevarat plus: ofera energie, potasiu, minerale, sodiu.

Proprietati si beneficii ale bananelor

Studiile au demonstrat ca potasiul din banane ajuta la reducerea substantiala a aparitiei unui accident vascular cerebral sau a infarctului miocardic – studii efectuate pe aproximativ 40.000 de indivizi. In plus, printre beneficiile aduse la nivelul inimii se mai numara si cele aduse sanatatii sistemului osos. Tot potasiul poate echilibra pierderile de calciu de la nivelul urinei, fapt ce se intampla in momentul in care dieta nu este echilibrata si se consuma alimente bogate in sare, si astfel se previne o subtiere si o degradare rapida a structurii osoase.

De asemenea, bananele sunt cunoscute, de la inceputurile lor, pentru lupta pe care o dau impotriva aparitiei, dar si spre ameliorarea efectelor ulcerului gastric. Acest lucru se poate face intr-un mod rapid, si anume: se amesteca lapte cu banane si se va obtine un shake ce va ajuta si la activarea celulelor din mucoasa stomacului.

In cazul in care va confruntati cu diaree, este bine de stiut ca in acel moment organismul are nevoie de electroliti, iar din acest motiv bananele sunt perfecte cand vorbim de o eventuala perioada de recuperare. Consumul lor nu va face altceva decat sa redea echilibrul pierdut, cel al fluidelor si vor reface rezervele de potasiu si magneziu.

Un studiu recent a demonstrat ca un consum regulat de trei portii diferite de fructe pe zi, incluzand si bananele, alaturi de afine, mere, pere, prune, va imbunatati vederea si indeparta cat mai mult pierderea sau degradarea acesteia odata cu inaintarea in varsta.

Daca ne gandim si la capitolul cancer, acestea protejeaza si lupta impotriva celui de colon, deoarece contin fructooligozaharide ce nu vor face altceva decat sa ne hraneasca probioticele, acele bacterii bune care se gasesc in colon. Bacteriile vor primi forta necesara pentru a produce vitaminele de care avem nevoie si de a absorbi nutrientii folositori…

Coapte sau verzi?

Cercetarile au demonstrat faptul ca in momentul in care acest fruct este copt la maximum, adica in totalitate, aproape de alterare, nivelul de antioxidanti atinge limita maxima si atunci ar trebui sa fie consumate. Procesul prin care culoarea se schimba nu este dat de nivelul bun sau rau al bananei, ci prin faptul ca exista o cauza principala, si anume disparitia clorofilei.