Home > Alimentatie si Nutritie > Quinoa – o proteina sanatoasa
Quinoa – o proteina sanatoasa

Quinoa – o proteina sanatoasa

Multe persoane spun ca quinoa este o cereala, dar, de fapt, este o samanta originara din Muntii Anzi, de sute de ani. Este pretuita pentru valorile sale nutritive (contine mai multe proteine decat orice alta cereala sau samanta).

De ce ar trebui sa incerc Quinoa?

Dupa cum am spus mai sus, quinoa ofera o proteina completa fata de alte cereale, aceasta insemnand continut ridicat de aminoacizi necesari corpului nostru, pe care nu-i poate secreta singur. Este, de asemenea, si o sursa minunata de calciu, lizina, vitamina B si fier. De asemenea, este si usor de digerat si nu contine gluten.

Tipuri de quinoa

De obicei, veti gasi quinoa cu o culoare aurie sau galbena, dar exista si in diverse alte culori: portocaliu, rosu, roz, mov sau negru. Uitat-va la culoarea sub care o gasiti in supermarketuri; toate sunt bune, iar gustul, minunat.

Cum se gateste quinoa?

       Va poate parea un cliseu ceea ce urmeaza sa va spun, dar sa gatiti quinoa este extrem de simplu. Pentru inceput, intotdeauna trebuie sa o spalati foarte bine; doar puneti quinoa intr-un filtru si turnati apa, lasati pentru un minut sau doua.

Urmatorul pas este gatitul. Folositi o parte de quinoa cu doua parti de apa. Puteti experimenta cu adaugarea de legume sau bulion facut din pui pentru o savoare in plus. Impreuna, quinoa cu lichidul obtinut, aduceti-le impreuna intr-un vas si puneti-le la fiert. Reduceti focul dupa 10-15 minute, dupa ce incepe procesul de fierbere, puteti adauga si condimentele preferate, pana ce apa este absorbita in intregime, semintele sunt translucide si germenii sunt partial detasati.

Cand e gatita, aceasta are un gust de alune prajite, este crocanta si merge foarte bine alaturi de salata, cu legumele pe langa sau in burger si altele. Poate fi folosita ca mic dejun nutritiv, fiind un inlocuitor perfect pentru bolul cu cereale si lapte.

Am descoperit o reteta foarte simpla si m-am gandit sa v-o impartasesc si dumneavoastra in randurile ce urmeaza. Aceasta este alcatuita din urmatoarele:

  • 4 cesti cu quinoa fiarta (puteti folosi si cuscus daca nu gasiti quinoa);
  • ½ ceasca cu ceapa rosie, taiata feliute;
  • 1 ceasca cu ardei (rosii, portocalii sau galbeni);
  • 1 ceasca cu castravete taiat felii;
  • 1 ceasca cu rosii cherry;
  • 1 ceasca cu fasole.

Se adauga peste toate, dupa gust, ulei de masline, sucul de la o lamaie sau otet, coriandru taiat, sare si piper.

Dupa ce dispuneti de toate ingredientele de mai sus, amestecati-le intr-un bol si consumati. Asta este totul, foarte simplu…

Valori nutritive ale acestei retete: 110 calorii, grasimi 2.8 grame, grasimi saturate 0.4 grame, proteine 4.5 grame, carbohidrati 17 grame, colesterol 0.04 miligrame, sodiu 0.71 miligrame si fibre doua grame.

loading...