Home > Alimentatie si Nutritie > Top 5 alimente energizante
Top 5 alimente energizante

Top 5 alimente energizante

Fiecare zi este din ce în ce mai obositoare. Zeci de sarcini trebuie rezolvate în fiecare zi astfel încât nu mai avem la dispoziție ore, ci doar minute. Între aceste minute energia noastră se scurge treptat, dar sigur, precum nisipul dintr-o clepsidră. Pentru a elimina această stare continuă de oboseală, avem nevoie de surse constante de energie.

Alimentația inadecvată poate duce și ea la epuizare. Atunci când alimentația constă cu preponderență în alimente rafinate sau procesate, rezervele cu anumiți nutrienți care se găsesc numai în fructe și legume proaspete se epuizează.

Pe de altă parte, alimentația simplă în care predomină produsele de origine vegetală îi oferă organismului o putere și o rezistență pe care nu le putem obține consumând produse procesate industrial. Este important de reținut faptul că, pe lângă eliminarea cauzelor oboselii, este necesară și depășirea acesteia. O alimentație sănătoasă, în care sunt incluse alimentele și produsele recomandate în lista care urmează, este utilă în acest sens.

alimente energizante

  1. Mierea, supranumită și aurul lichid, este într-adevăr un miracol al naturii. Proprietăție sale medicinale sunt cunoscute încă din antichitate. Pe lângă vindecarea plăgilor, prevenirea alergiilor sezoniere și stimularea sistemului imunitar, mierea este și o sursă naturală de energie. Atât fructoza cât și glucoza existente în mierea pură de albine sunt transformate de organism în energie.
  2. Ovăzul, deși nu pare așa de apetisant precum mierea, este totuși o sursă importantă de energie. Ovăzul este cereala care oferă cea mai mare cantitate de energie, fiind totodată și cel mai ușor de digerat și de asimilat datorită conținutului său de mucilagiu care calmează tractul digestiv. Un bol cu fulgi de ovăz este un mod sănătos de a începe ziua. Pentru a adăuga un plus de savoare și a mări nivelul de energie putem adăuga și o lingură de miere.
  3. Strugurii constituie o componentă esențială a dietei mediteraneene, ditetă recunoscută pentru proprietățile benefice pe care le are asupra organismului. Aceste fructe oferă energie sub forma zaharurilor simple pe care mușchiul inimii le folosește pentru a se contracta. Deși sursele principale de energie pentru inimă sunt acizii grași, ea mai utilizează și glucoza care se regăsește din abundență în boabele de struguri.
  4. Nucile oferă energie inimii și, odată cu aceasta, întregului organism. Având un conținut ridicat de proteine și acizi grași Omega3, acestea sunt o sursă sigură de energie. Atunci când simțim că puterile noastre sunt aproape de zero, o gustare rapidă pe bază de nuci, inclusiv și migdale sau nuci caju, este perfectă atunci când simțim că nu mai rezistăm până la următoarea masă.
  5. Afinele, aceste fructe mici de pădure, au posibilități extraordinare. În ultimii ani, s-au înmulțit lucrările investigative care subliniează virtuțile terapeutice ale afinelor. Afinele prezintă un conținut ridicat de carbohidrați, mare parte din ei sub forma fructozei și a altor zaharuri. La fel ca în cazul strugurilor și acestea sunt o sursă remarcabilă de energie. Mai mult, afinele nu conțin colesterol sau grăsimi și sunt sărace în calorii, ceea ce le transformă în sursa ideală de energie pentru persoanele care țin diete alimentare.

Chiar dacă avem la îndemână o cană de cafea sau o doză de energizant pentru a înlătura oboseala, specialiștii susțin că deși produc o ameliorare momentană, aceste băuturi nu rezolvă problemele care au adus la apariția epuizării. Din contră, dacă sunt consumate în mod excesiv, agravează epuizarea. Așadar, alimentele prezente în lista de mai sus devin cea mai bună opțiune atunci când nivelul nostru de energie este în scădere…

loading...