Home > Dieta Dukan > Dieta Dukan – cea mai cunoscuta dieta
Dieta Dukan – cea mai cunoscuta dieta

Dieta Dukan – cea mai cunoscuta dieta

Dieta Dukan, cunoscuta si ca dieta printesei, este un plan de dieta care isi are originile in Franta. Este o dieta bazata pe proteine, creata de medicul francez Pierre Dukan. Desi Dukan si-a promovat dieta timp de peste 30 ani, aceasta s-a bucurat de o popularitate mai mare dupa ce a publicat si cartea „Dieta Dukan”, in 2000, vanduta in peste sapte milioane de exemplare. Cartea a fost tradusa in 14 limbi si publicata in 32 de tari.

Ca si in cazul altor diete, si dieta Dukan a lansat un program de consiliere online.

Ce promite dieta Dukan:

Dieta Dukan promite ca vei scapa de patru kilograme pe saptamana si ca nu le vei mai pune la loc. „Se pot pierde aceste kilograme in plus daca urmezi regulile dietei”, spune nutritionistul Pierre Dukan.

Dieta Dukan

Proteine, tarate de ovaz, apa si o plimbare pe jos de 20 minute zilnic sunt elementele aflate la baza dietei. Teoria este ca numarul limitat de carbohidrati forteaza corpul sa arda grasimea.

In mod normal, poti consuma o cantitate nelimitata de mancare, cat timp te rezumi la lista de alimente permise, care include foarte putini carbohidrati.

Ce poti consuma in dieta Dukan:

Vei consuma o multime de proteine si tarate de ovaz.

Dieta Dukan are patru faze:

  1. In timpul „fazei de atac” (una-zece zile), poti consuma toate proteinele slabe, plus 1.5 linguri de tarate de ovaz si cel putin sase pahare de apa pe zi.
  2. In „faza de croaziera” (care poate dura cateva luni), adaugi o cantitate nelimitata de legume fara amidon o data la doua zile, plus o jumatate de lingura in plus de tarate de ovaz.
  3. Cand ajungi la „faza de consolidare” (cinci zile pentru fiecare kilogram pierdut), poti consuma zilnic legume, plus o bucata de fruct, doua felii de paine din cereale integrale, si o portie de branza tare. In timpul acestei faze, poti consuma si una sau doua portii de legume cu amidon, si una sau doua mese „de sarbatoare” din ce alimente doresti.
  4. Ultima este „faza de stabilizare” (in continuare) si consta in mentinere. Poti manca tot ce doresti, cu exceptia unei zile pe saptamana cand trebuie sa urmaresti regulile de proteine din prima faza. In aceasta etapa, poti manca si trei linguri de tarate de ovaz pe zi si poti face o plimbare de 20 minute pe zi.

Guma fara zahar, indulcitorii artificiali, alimentele picante, cafeaua neindulcita si ceaiul sunt permise. In ceea ce priveste alcoolul, poti consuma un pahar de vin pe zi in timpul fazelor de consolidare si stabilizare.

Nivelul de efort al dietei Dukan: mediu

Pregatirea mancarii nu ar trebui sa fie o problema, si nu ai nevoie de ingrediente exotice. Insa, trebuie sa fii atenta in ceea ce priveste alimentele permise la inceputul dietei Dukan.

Sa mananci cu precadere proteine si tarate de ovaz poate deveni obositor si plictisitor. Academia de Nutritie si Dietetica sugereaza ca mesele sa includa fructe, cereale integrale si grasimi sanatoase, lucru pe care dieta Dukan nu il evidentiaza.

Are dieta Dukan efecte secundare?

Pe scurt, te poti astepta ca dieta Dukan sa aiba efecte secundare asemanatoare cu dieta Atkins. Cand carbohidratii sunt absenti, corpul isi seteaza arderea grasimilor ca principala sursa de combustibil. Acest lucru duce la producerea de niste substante numite cetone, care pot cauza respiratie urat mirositoare, gura uscata, oboseala, slabiciune, ameteala, insomnie si lesin.

De fapt, doctorul Pierre Dukan recomanda sa se evite orice activitate intensa in faza de atac, deoarece e foarte probabil sa te simti obosita. In ceea ce priveste mirosul neplacut al gurii, doctorul Dukan explica simplu ca asta inseamna pierderea in greutate si ca este, de fapt, o dovada ca dieta Dukan functioneaza. El recomanda sa se bea mai multe lichide pentru a rezolva aceasta problema.

Constipatia este un alt simptom care poate aparea ca urmare a evitarii consumului de carbohidrati, cu exceptia unei cantitati mici de tarate de ovaz.

Mai pe larg, dieta Dukan poate duce la deficiente nutritionale care pot cauza probleme de sanatate mai tarziu. De exemplu, daca vrei sa pierzi 20 kilograme, trebuie sa te gandesti ca va trebui sa supravietuiesti doar cu proteine si cateva legume o data la doua zile, timp de trei sau patru luni. Aceasta lipsa de cereale integrale, fructe si legume in alimentatie, e posibil sa conduca la o lipsa de antioxidanti, ceea ce poate cauza probleme de sanatate de genul bolilor de inima sau cancerul, imbatranirea prematura si cataracta.

Ca protectie impotriva acestor efecte secundare, dr. Dukan recomanda sa fie luate multivitamine.

Care sunt punctele pro ale dietei Dukan?

  • Dieta Dukan este facuta in asa fel incat sa ajute oamenii sa piarda in greutate considerabil, foarte rapid, iar acest lucru poate fi foarte motivant.
  • Este foarte elaborata si ofera dieteticilor un set de reguli – lucru care poate fi foarte eficient pentru unele persoane.
  • Lipsa prea multor optiuni in privinta alimentelor poate face ca planificarea meselor sa fie mult mai simpla.
  • Nu este nevoie sa cantarim mancarea sau sa numaram caloriile.
  • Dieta Dukan incurajeaza oamenii sa elimine mancarea procesata, plina de grasimi si zaharuri, dar si alcoolul – care sunt foarte sarace in vitamine si minerale.

Spre deosebire de dieta Atkins, dieta Dukan recomanda eliminarea grasimii si sarii din alimentatie, lucru foarte important pentru a dobandi obiceiuri alimentare sanatoase…

Urmareste-ne si pe Facebook pentru a afla care sunt cele mai sanatoase sau cele mai periculoase diete.

loading...