Home > Dieta Dukan > Dieta Dukan faza 3
Dieta Dukan faza 3

Dieta Dukan faza 3

Dieta Dukan faza 3 considerata „faza de consolidare”, este etapa care urmeaza dupa dieta Dukan faza 2 („faza croaziera”). In stadiul de fata, se stopeaza pierderea in greutate, se pastreaza baza de proteine si legume, dar se adauga treptat si alimente cu amidon. In acest articol, va prezentam cum puteti sa va mentineti greutatea ideala la care ati ajuns cu ajutorul etapelor precedente din dieta Dukan.

Dieta Dukan faza 3

Dieta Dukan faza 3 marcheaza tranzitia intre lista stricta cu alimente si spontaneitate, iar durata acesteia este in functie de cate kg ati slabit, dupa structura urmatoare: cate cinci zile pentru fiecare 500 g pierdute, pana cand corpul risca sa devina vulnerabil in fata castigarii in greutate – cu ajutorul acestei faze, va veti mentine silueta. Dieta Dukan faza 3 se urmeaza pentru a se reduce pe cat posibil riscul aparitiei efectului yo-yo. Partea cea mai buna este ca in aceasta etapa se pot adauga in alimentatie multe dintre alimentele care inainte erau interzise, caci acum nu mai este nevoie sa slabiti, ci doar sa va pastrati greutatea. Anumite alimente raman in continuare nepermise, dar acum aveti voie sa mancati: paine, fructe, branza si unele produse cu amidon.

Dieta-Dukan-cele-4-faze

Reguli importante

Pentru ca dieta Dukan faza 3 sa reprezinte un adevarat succes, este necesar sa tineti cont de niste reguli, incat sa detineti controlul asupra greutatii in timp ce va hraniti sanatos si reveniti la meniurile normale de dupa fazele drastice:

• Reguli generale

– Pe durata in care urmati dieta Dukan faza 3, aveti voie o portie de fruct pe zi, insemnand: un mar sau o portocala, ori un bol mic cu fructe boboase (zmeura, mure, afine, coacaze), sau cateva pere etc (cam orice tip de fruct in afara de banane, cirese si fructe uscate).

– Puteti consuma doua felii de paine integrala pe zi, in orice moment al zilei (de exemplu la micul dejun, sub forma de sandvis sau la pranz, impreuna cu o supa); nu trebuie sa fie vorba neaparat de paine, caci o puteti inlocui cu o cana de paste (gatite) sau cu oricare alte cereale cu amidon: orez, mazare, cuscus, quinoa etc.

– Aveti voie 40 g de branza pe zi, de orice tip, exceptand cea de capra, camembert si roquefort (se recomanda sa nu abuzati).

– Sunt permise cate doua portii de produse cu amidon pe saptamana (evitati orezul alb si cartofii!).

– Puteti consuma si paste din faina integrala, gatite dupa metoda „al dente” (sa fie fierte, patrunse, dar inca tari in mijloc), fara smantana sau unt – limitati-va la nu mai mult de 220 g greutatea lor cand sunt fierte.

– Este permis si orezul integral (in aceeasi cantitate precum pastele din faina integrala).

– Puteti manca linte si fasole.

– Aveti voie sa consumati carne slaba de porc si miel (o data pe saptamana, evitati portiunile cu grasimi).

• Reguli privind mesele de celebrare

Dieta Dukan faza 3 permite, de doua ori pe saptamana, sa aveti parte de doua mese de celebrare, insemnand ca puteti consuma orice doriti, fie ca este vorba despre pizza, cartofi prajiti sau inghetata, insa si aici exista niste reguli:

– Savurati portiile si nu mancati mai multe feluri diferite la o masa, ci doar unul singur.

– Nu abuzati cu cantitatea, ci mancati pana simtiti senzatia de satietate.

– Faceti o pauza de cel putin cinci zile intre doua mese de celebrare (de exemplu, daca ati luat una duminica la cina, atunci nu trebuie ca urmatoarea sa fie luni la micul dejun, deoarece corpul are nevoie de timp pentru a arde caloriile excesive).

– Nu va grabiti atunci cand alegeti mancarea din meniurile de celebrare; poate ca doriti sa consumati ceva cu grasimi, insa se recomanda sa incepeti cu ceva usor.

– Un meniu de celebrare cuprinde: un aperitiv (de exemplu, o chifla alba), un fel principal de mancare ( precum carne fripta de pui), un desert (puteti savura o prajitura) si un pahar cu vin. – Este foarte important sa nu mancati mai mult de o singura portie din fiecare fel inclus in meniul unei mese.

• Reguli specifice zilei de proteine

– Este deosebit de important ca o data pe saptamana, pe durata dietei Dukan faza 3, sa aveti o zi in care sa consumati proteine pure, caci acest fapt garanteaza ca nu veti lua in greutate. Cea mai potrivita zi in acest sens este cea de joi. In ziua respectiva, aveti voie sa mancati doar alimentele permise in dieta Dukan faza 1 („faza de atac”). Aceasta zi de proteine reprezinta un efort saptamanal care vi se va parea mic comparativ cu primele faze ale curei, deci nu ar trebui sa va speriati sau sa intampinati dificultati prea mari, deoarece este ceva care va ajuta sa va mentineti greutatea ideala intr-un mod sanatos.

– Puteti prepara fara probleme retete specifice dietei Dukan.

– Se recomanda activitatea fizica, in jur de 25 – 30 de minute pe zi (puteti face o plimbare la pas alergator, de exemplu).

Dieta Dukan faza 3 este una dintre cele mai importante dintre cele patru etape din cadrul dietei Dukan, deoarece asigura mentinerea permanenta a greutatii ideale si nu trebuie sub nicio forma sa sariti peste aceasta, ci sa o urmati conform regulilor, daca va doriti sa va mentineti silueta.

 

Aboneaza-te la Newsletter pentru a fi la curent cu cele mai noi articole!

loading...