Home > Dieta Dukan > Dieta Dukan – retete
Dieta Dukan – retete

Dieta Dukan – retete

Dieta Dukan a fost făcută celebră datorită celebrităţilor precum Jennifer Lopez, Kate Midelton sau Katherine Jenkis. Faptul că poţi mânca oricât doreşti, deşi grupele alimentare sunt restrânse, a făcut ca această dietă să fie atât de populară şi încercată.

Cartea doctorului Dukan, ”Nu ştiu să slabesc” a devenit peste noapte una dintre cele mai vândute cărţi în tări precum Franţa sau Anglia.

Etapele în dieta Dukan

Doctorul Dukan a împărţit dieta în 4 etape succesive, care trebuie urmate cu sfinţenie:

  • Etapa de atac. Această fază consta în începerea războiului împotriva kilogramelor. În această faza se vor consuma numai proteine.
  • Etapa de croazieră. În această etapă alternează zilele de regim cu proteine, cu zilele în care vei consuma proteine şi legume.
  • Etapa de consolidare. Această etapă este cea mai vulnerabilă, corpul are tendinţa de a pune la loc kilogramele pierdute. Această etapă durează 10 zile pentru fiecare kilogram pierdut.
  • Etapa de stabilizare constă în menţinerea greutăţii ideale pentru tot restul vieţii. Doctorul Dukan a venit cu 3 reguli simple pentru a ajuta menţinerea.
  1. Joi este ziua de atac, pentru tot restul vieţii, în această zi vei mânca numai proteine.
  2. Abandoneaza liftul şi foloseşte scarile.
  3. Consumă 3 linguri de tărâţe de ovăz pe zi, acestea vor da senzaţie de saţietate.

Dieta Dukan - reteta

Reţete pentru fiecare fază din dieta Dukan

Reţete pentru micul dejun

Etapa de atac

  1. Şuncă şi iaurt – 1 iaurt Zuzu, o lingură şi jumătate de tărâţe de ovăz, 150 g de pastramă de curcan, marar verde pentru decor, sare şi piper după gust. Taie pastrama de curcan în cubuleţe, apoi adaugă iaurtul, tărâţele şi mărarul tocat.
  2. Omletă Dukan – 2 ouă, mărar, o cutie brânză miez de lapte, 4 felii de piept de pui afumat, sare şi piper după gust. Amestecă brânza şi pieptul de pui afumat, ce au fost tăiate cubuleţe, cu mărarul tocat şi ouăle batute bine. Ingredientele astfel amestecate se introduc la cuptor pentru 10 minute.

Etapa de croazieră

  1. Cârnaţi- 1 kg de carne tocată de pui, 200 ml supă de pui, 2 bucăţi de maţe pentru cârnaţi, bicarbonat, usturoi, sare şi piper. Amestecă toate ingredientele şi lasa-le la macerat în frigider timp de 12 ore. După ce s-au macerat umple maţele cu carnea preparată.
  2. Terci cu ovăz- 250 ml de lapte, 2 linguri de ovăz, esenţă de vanilile după gust, o lingura îndulcitor. Amestecă toate ingredientele într-o cratiţă şi pune-le la foc mediu până ce dau în fiert, după care micşorează focul până când compoziţia devine cremoasă.

Etapa de consolidare

  1. Sandwich cu ouă – 2 ouă, 2 felii de pâine integrală, unt degresat. Unge cele două felii de pâine prajită cu unt şi adaugă feliile de ou fiert pe deasupra.
  2. Clătite Dukan – 2 linguri de tărâţe de ovăz, 2 linguri de brânză degresată, 2 ouă. Într-un bol, pune tărâţele, brânza şi ouăle, apoi amesteca-le pâna la omogenizare. Pune puţin ulei într-o tigaie şi coace clatitele câte 3 minute pe fiecare parte.

Etapa de stabilizare

  1. Ouă Florentine- 2 anghinare marinate, 4 ouă medii, un căţel de usturoi, coajă de lămâie, o ceapă tăiată mărunt, 250 g de spanac, sare şi piper după gust. Într-o tigaie neaderentă prăjim ceapa şi usturoiul, după care adaugăm anghinarea şi sarea cu piperul. După un minut, timp în care amestecăm, adăugăm spanacul. După aceea punem ouăle in 4 spaţii mici făcute cu lingura în compoziţie. Mai lăsăm compoziţia timp de 5 minute la foc mediu.
  2. Omletă cu curry şi mentă: 4 ouă, 1 linguriţă de curry, câteva frunze de mentă proaspătă, 50 de grame de brânză quark, sare şi piper după gust. Toate ingredientele se amestecă până la omogenizare, după care se toarnă într-o tigaie neaderentă.

Reţete pentru prânz         

   Etapa de atac

  1. Frigărui de pui Dukan cu sos de iaurt – 3 piepţi de pui, iaurt grecesc cu 0% grăsime, pătrunjel tocat, arpagic, boia de ardei, sare şi piper. Pieptul de pui se taie cuburi mari şi se înfig în beţe, se asezonează cu rozmarin, după care se lasă pe gratarul electric încins la maximum. Pentru iaurt amestecăm restul ingredientelor într-un castronel şi punem sare şi piper după gust.
  2. Ciorbă „a la grec”: 1 piept de pui, o ceapă, un ou, un iaurt Activia Light, sare şi piper după gust, concentrat de pui (opţional). Pieptul de pui şi ceapa se lasă la fiert după care se adaugă sare şi piper. Amestecă separat oul cu iaurtul, după care adaugă din supă până se fluidizează. Adaugă apoi şi restul de supă şi lasă timp de un minut la foc.

Etapa de croazieră

  1. Supă-cremă din piept de pui: 1 ceapă, 1 morcov, patrunjel, ţelină, piept de pui, sare şi piper. Legumele tăiate pe lungime împreună cu pieptul de pui despieliţat şi dezosat de pun la fiert în 2 lintri de apă. După ce au fiert, pune legumele şi pieptul de pui tăiat fâşii în blender. Peste pasta rezultată se pune restul de supă şi se mai dau la foc mic.
  2. Mâncare de legume – 3 vinete, 2 cepe, 1 ardei roşu, 4 pulpe superioare, 2 roşii, oregano, cimbru, rozmarin şi patrunjel. În timp ce lăsăm vinetele în sare pentru a scoate amăreala din ele (30 de minute), punem ceapa şi puiul la călit plus o cană de apă, lăsăm totul la foc mic timp de 10 minute, după care adăugam restul de legume. Adaugă condimentele, după care mai lasăm totul la foc potrivit timp de 30 de minute cu capacul pus.

Etapa de consolidare                

  1. Plăcintă cu ciuperci – 1 kg de ciuperci, 6 linguri de făină, o ceapă, sare, piper, drojdie, 3 ouă, 3 linguri de brânză, un iaurt. În timp ce ceapa şi ciupercile se pun la înăbuşit, facem aluatul. Amestecă făina cu drojdia şi sarea şi piperul, apoi lasă aluatul la crescut. După ce a crescut, întinde aluatul şi pune compoziţia de ciuperci în aluat. Ouăle şi brânza se amestecă şi se adaugă peste ciuperci. Lasă totul la cuptor timp de 35 de minute.
  2. Supă-cremă de legume – 3 morcovi, 3 bucăţi de păstârnac, o bucată de ţelină, 2 cepe, un buchet de conopidă şi broccoli, sare, piper, mirodenii, sare şi piper. Toate legumele tăiate şi curăţate se pun la fiert. Când sunt moi, pasează-le intr-un blender şi adaugă sare piper şi mirodenii după gust.

Etapa de stabilizare

  1. Somon la cuptor cu ghimbir: usturoi, ghimbir (praf sau razuit) un file de somon, 50g sos de soia şi 50g sos teryiaki (nicunul dintre sosuri nu trebuie să conţină zahăr). Fileul de somon împreună cu restul ingredientelor se pun într-un vas de yen tapetat cu folie de aluminiu. Strânge folia de aluminiu, dar lasa ceva spatiu pentru ca aerul cald să circule, lasă totul la cuptor preîncălzit timp de 15 minute la 250° C.
  2. Tăiței cu creveţi – 200g de tăiței (atenţie la etichetă, nu trebuie să conţină zahăr) creveţi decorticaţi, 1 cană de supă de legume, 3 căţei de usturoi, 4 linguri de zeamă de lămâie, 1 ceapă tăiată marunt, patrunjel tocat mărunt, sare şi piper. Într-o tigaie, adaugă supa usturoiul şi lămâia, iar după un minut în care a stat la fiert pe foc, adaugă ceapa, sarea, piperul şi creveţii. După 5 minute adaugă tăiţeii deja fierţi şi mai lasă pe foc încă 2 minute.

Reţete pentru cină

  1. Omletă cu brânză de vaci: 3 ouă, 100g de brânză de vaci degresată, sare şi piper după gust. Amestecă ouăle şi brânza până când compoziția devine omogenă, apoi introdu compoziţia în cuptor.
  2. Salată de ton: o conservă de ton mărunţit, 100g de iaurt, mărar, pătrunjel, piper, sare şi boia iute. Ceapa tăiată mărunt se amestecă cu restul ingredientelor şi se serveşte cu pâine integrală.

Etapa de croazieră

  1. Omletă cu ardei: 2 ouă, 2 fiere de mărar, un sfert de ardei roşu sare şi piper după gust. Ardeiul taiat marunt şi mărarul se amestecă cu sarea, piperul şi ouăle batute ca pentru omletă. Toarnă compoziţia într-o formă de yena tapetată cu foaie de copt. Introdu totul în cuptorul preîncălzit pentru timp de 15- 20 de minute
  2. Salată de vinete Dukan: 3 vinete, 2 ouă fierte, o ceapă, sare şi piper, 2 linguri de iaurt cu 2% grăsime, o linguriţă de muştar. Vinetele coapte se mixează şi se amestecă cu galbenuşurile de la ouăle fierte şi restul ingredientelor.

Etapa de consolidare

  1. Chifteluţe cu dovlecei: 1 kg dovlecei, 100 g brănză cu 14% grăsime, 2 ouă, mărar, amidon, sare şi piper. Dam prin răzătoare brânza si dovleceii, după care amestecăm compoziţia cu restul ingredientelor. În cazul în care compoziţia este prea moale, adauga o lingură de faină de tărâţe. Pune compozitiă în forme de brioşe şi le lăsăm la cuptor 30 de minute.
  2. Chipsuri: 3 albuşuri de ou, 1 lingură de tărâţe de grâu, 2 linguri de tărâţe de ovăz, 2 lingură de susan şi amidon. Întinde toate ingredietele amestecate în prealabil, în strat subţire pe o foaie de copt. Se lasă totul la cuptorul cu microunde timp de 4 minute.

Etapa de stabilizare

  1. Bruschete cu roşii: 4 felii de pâine, 2 roşii, 1 căţel de usturoi, busuioc proaspăt, ulei de masline, sare şi piper. Roşile şi busuiocul taiate marunt, se freacă cu uleiul de masline. Feliile de pâine se prăjesc (la cuptor sau la prăjitorul de pâine) după care se freacă cu căţeii de usturoi zdrobiți. Roşiile amestecate cu busuiocul se pun pe feliile de pâine prăjite şi se servesc imediat, pentru ca pâinea să nu se înmoaie.
  2. Omletă cu curry şi mentă: 4 ouă, 1 linguriţă de curry, câteva frunze de mentă proaspătă, 50 de grame de brânză quark, sare şi piper după gust. Toate ingredientele se amestecă pâna la omogenizare după care se toarnă într-o tigaie de teflon. În cazul în care nu ai o tigaie de teflon, pune un strop de ulei înainte.
loading...