Home > Diete de evitat > Dieta cu lămâie
Dieta cu lămâie

Dieta cu lămâie

Dieta cu lămâie este din ce în ce mai folosită în rândul vedetelor, fiind folosită inițial de către Beyonce, deoarece promite să te scape de kilogramele în plus într-un timp record. Regimul poate fi ţinut între șapte şi zece zile.

Dieta cu lamaie

Ideea dietei cu lămâie este simpla: timp de zece zile nu consumi altceva decât lămâie şi ceaiuri laxative, aşa vei ajunge să pierzi suficiente kilograme. Dieta este mai mult un program de detoxifiere, deoarece lipsa mâncărurilor solide şi nesănătoase te scapă şi de toxinele din organism.

Cum să îţi prepari limonada:

  • O jumătate de lămâie;
  • Două linguriţe sirop de arţar;
  • Ardei roşu după gust;
  • Apă.

Supă de legume – reţetă

Această supă este detoxifiantă şi se recomandă în timpul unei diete cu lămâie.

  • Un morcov tăiat rondele;
  • O ţelină;
  • O jumătate de ceapă;
  • 4 ridichi;
  • O mână de mazăre;
  • Chimen dulce.

După ce ai tocat mărunt toate legumele, pune morcovii, țelina şi ceapa la fiert, iar după cinci minute pune restul şi lasă-le la foc mic pentru 10-15 minute.

Cum funcționează dieta cu lămâie:

Datorită caloriilor puține pe care le consumi, vei ajunge să pierzi multe kilograme, dar şi masă musculară, iar dacă nu ai grijă, s-ar putea să le pui la loc. Scopul acestei diete este de a da sistemului digestiv o pauză de zece zile, aşadar nu trebuie să consumi alimente greu de digerat. Dieta cu lămâie nu se recomandă persoanelor care suferă de afecţiuni digestive, renale, biliare, ulcer sau hiperaciditate.

Șase reguli de aur pentru dieta cu lămâie

Nutriţioniştii susţin că vei ajunge să pierzi până la zece kilograme dacă respecţi șase reguli de bază.

  • Cu o jumătate de oră înainte de micul dejun, bea un pahar cu apă caldă şi trei-patru linguri de lămâie, iar pe tot restul zilei trebuie să bei cel puţin doi litri de apă.
  • Pentru a suplimenta aportul de vitamina C, consuma la fiecare masă salate, iar la gustare consumă câte un fruct.
  • Foloseşte sucul de lămâie pentru prepararea tuturor mâncărurilor.
  • Fără dulciuri, nu numai în timpul dietei, ci şi după. Dacă nu poţi trăi totuşi fără să ronţăi ceva, mănâncă nuci, migdale, fructe coapte sau miere.
  • Specialiştii spun că produsele de tip fast food trebuie excluse din alimentația zilnică, deoarece acestea favorizează stocarea grăsimilor; în schimb, mănâncă  legume, pâine, orez, paste şi mâncare gătită în casă, şi citește etichetele produselor.
  • Stabileşte-ţi un program zilnic de masă, mănâncă la aceleași ore în fiecare zi, deoarece organismul tău se va obișnui aşa, iar după terminarea dietei kilogramele nu vor mai apărea.

Meniu de bază

Mic dejun: Cu o jumătate de oră înainte de micul dejun, bea un pahar de apă călduţă, deoarece apa rece băută pe stomacul gol va bloca abdomenul, provocându-vă gaze şi balonare. La micul dejun mănâncă un grapefruit cu o felie de pâine integrală şi bea cafea sau ceai la discreţie.

Prânz: Carne de pui, peşte sau brânză şi legume fierte în apă sau aburi.

Cină: Cina va fi compusă din același meniu ca cel de la prânz.

După cină, bea un ceai din plante cu efect laxativ.

În timpul dietei nu folosi ulei, cereale sau zahăr pentru a asezona mâncarea; în schimb, poţi înlocui oţetul cu zeama de lămâie…