Home > Diete de evitat > Dieta cu țelină
Dieta cu țelină

Dieta cu țelină

Dieta cu țelină se recomandă de către specialiști persoanelor care sunt în încercarea de a pierde în greutate, dar și pentru a elimina sentimentul de foame; aceasta ajutând organismul sa aibă o senzație de sațietate în timp ce se consuma un număr redus de calorii.

Pentru a pierde în greutate, trebuie să mănânci mai puține calorii decât corpul tău folosește într-o zi. Țelina este foarte scăzută în calorii și este plina de apă și fibre, iar consumul ei da senzația de stomac plin.

Proprietățile dietei cu țelină

Dieta cu țelină, are diverse proprietăți si se considera a fi o alternativă pentru o masă cu un conținut scăzut de calorii. O porție de țelină conține aproximativ 16 calorii.

O altă proprietate este că, mâncând țelină, aceasta vă va ajuta să satisfaceți nevoia de lichide, deoarece conține 95 % apă. Apa este o parte esențială a oricărui regim alimentar sănătos și este deosebit de importantă atunci când se pierde în greutate.

Corpul uman este format din apă aproximativ 80 %, și se bazează pe echilibrul adecvat intre consumul de lichide și eliminarea deșeurilor. O ușoară deshidratare vă da senzația de oboseală, ceea ce înseamnă că se va fi pierde motivația de a face exerciții de ardere a caloriilor necesare pentru a pierde in greutate.

țelină

Țelina conține aproximativ două grame de fibre la o porție. Fibrele sunt o componentă benefică într-o dietă de slăbire, deoarece sunt greu de digerat și oferă echilibru în sistemul digestiv. Stomacul se poate goli mai lent atunci când fibrele sunt prezente, ceea ce înseamnă că te vei simți plin pentru mai mult timp după masă. Nivelul colesterolului, controlul de zahar din sânge și starea generală de sănătate digestivă se pot  îmbunătăți, de asemenea, prin consumul mai multor fibre.

O cantitate adecvată de vitamine și minerale va menține corpul funcțional, iar nivelul de energie va fi echilibrat.

Dieta cu țelină, nu oferă o cantitate mare de vitamine și minerale, dar o porție conține intre 8 % – 10 % din necesarul zilnic de vitamina A, acid folic și potasiu.

Oferă un aport de aproximativ 40% din vitamina solubila in grăsimi, K, necesara de zi cu zi pentru a menține coagularea sângelui corectă și de a îmbunătăți densitatea oaselor.

În ce constă dieta cu țelină:

Scopul principal al dietei cu țelină este de a pierde o cantitate semnificativă de greutate într-o perioadă scurtă de timp. În ceea ce privește regulile, în dieta cu țelină este permis a se consuma țelină și apă în orice cantitate se dorește. În funcție de individ, durata dietei variază de obicei de la câteva zile la una sau două săptămâni. Susținătorii acestui tip de dietă spun ca este foarte bună pentru pierderea în greutate, deoarece țelina este considerată un aliment cu puține calorii.

Țelina este una dintre așa-numitele alimente cu un conținut scăzut de calorii, ceea ce înseamnă că în procesul de digestie este nevoie de mai multa energie termica decât ceea ce conține produsul alimentar în sine.

Ce înseamnă acest lucru este că, în momentul în care țelina este pe deplin digerata, mai multe calorii au fost arse. Deoarece apa nu are calorii, iar țelina are o valoare scazuta de calorii, pierderea in greutate este mult accelerata. Din aceste motive, mulți cred că dieta cu țelina este chiar superioară postului de apă.

Critici aduse dietei cu țelina:

Principala critică in dieta cu țelina este ca țelina este un aliment insuficient pentru a susține un regim alimentar echilibrat. În timp ce criticii recunosc că țelina nu conține unele vitamine si minerale, se adaugă faptul că rezultatele sunt departe de a satisface aportul zilnic recomandat.

În plus, oponenții susțin că, prin urmarea unei astfel de diete, corpul uman va fi forțat sa facă foamea pentru a conserva resursele sale…

loading...