Home > Diete de slabit > Dieta cu cartofi iti fortifica organismul
Dieta cu cartofi iti fortifica organismul

Dieta cu cartofi iti fortifica organismul

Dieta cu cartofi incepe sa fie reevaluata. Unele dintre alimentele la care multi oameni renunta atunci cand vor sa slabeasca sunt cartofii, deoarece sunt bogati in carbohidrati. Totusi, daca ii consumati in mod adecvat, ii puteti adauga in dieta voastra de slabit. Cheia sunt carbohidratii. Cartofii sunt bogati in proteine, fibre si vitamina C. Alegeti cartofii dulci, pentru ca au implicit mai multi nutrienti decat cartofii albi.

Motive sa incepi o dieta cu cartofi

Nutritionistii ne invata: cartofii sunt o alegere delicioasa pentru orice dieta, dar au si numeroase beneficii pentru sanatate. Asa ca poti alege cartofi preparati in variante sanatoase pentru cina.

Cartofii au un continut ridicat de vitamina B6. Aceasta vitamina reduce cantitatea de himocisteina din corp, substanta legata de evolutia bolilor degenerative, prevenind dezvoltarea bolilor cardiovasculare, precum atacurile de cord.

Cartofii sunt o sursa importanta de vitamina C. Desi cam toti stim ca vitamina C este importanta in lupta cu racelile si virsul gripal, nu suntem insa constienti de rolul crucial al vitaminei C in dezvoltarea oaselor si a dintilor, pentru bunul mers al digestiei si in formarea celulelor sanguine. Vitamina C contribuie la vindecarea ranilor, ajuta la formarea colagenului, esential pentru elasticitatea si aspectul tanar al pielii, fiind, de asemenea, un ingredient de succes in lupta cu stresul. Studiile recente au demonstrat ca vitamina C ajuta la eliminarea toxinelor din organism si formeaza o bariera in razboiul cu celulele canceroase.

Dieta cu cartofi

Cartofii contin vitamina D, o substanta importanta pentru conturarea unui sistem imunitar puternic, de care avem nevoie in sezonul rece. Vitamina D se sintetizeaza in corp in urma expunerii adecvate la soare. Vitamina D joaca un rol important pentru buna ta dispozitie, influentandu-ti nivelul de energie, ajutand la dezvoltarea unor oase puternice, nervi tari si la buna functionare a glandei tiroide.

Crezi sau nu, cartofii contin si fier. Prezenta fierului in organism este esentiala pentru o buna dispozitie cat e ziua de lunga, confera energie; de asemenea, fierul joaca alte roluri importante in organism: precum productia celulor albe si rosii, rezistenta la stres, functionarea sistemului imunitar, metabolizarea proteinelor.

Cartofii sunt o sursa importanta de magneziu, un mineral antistres ce contribuie la relaxare; acesta este esential pentru sanatatea arterelor, sangelui, oaselor, inimii si a sistemului nervos.

Contin potasiu, substanta care ajuta la echilibrarea pulsului si a transmiterii semnalelor nervoase, relaxarea muschilor, reducerea umflaturilor; potasiul protejeaza si contribuie la buna functionare a rinichilor.

Cartofii sunt dulci in mod natural. Zaharul continut este eliminat treptat in sange, ajutand la atingerea unui nivel echilibrat de energie, fara eliminarea brusca a glucozei, care duce la oboseala cronica si obezitate.

Dieta cu cartofi poate fi o metoda usoara de a creste cantitatea consumata de carotenoizi. In special cartofii dulci au un continut ridicat de carotenoizi precum B-caroten sau numerosi altii precursori ai vitaminei A dezvoltate in corp.

Carotenoizii ajuta la imbunatatirea vederii si intaresc sistemul imunitar care ajuta la prevenirea cancerului si protejeaza pielea împotriva efectelor îmbătrânirii. Studii la o universitate, facute asupra unui numar mai mare de 125.000 de oameni, au aratat o reducere de 30% a riscului de cancer pulmonar la persoanele care au consumat o varietate de alimente bogate in carotenoizi, ca parte din dieta lor regulata. In urma unei cercetari asupra unui grup de femei care au făcut un tratament pentru stadiu incipient de cancer de san, s-a  descoperit ca femeile cu cele mai mari concentrații sanguine de carotenoide au avut probabilitatea cea mai redusa de reaparitie a cancerului.

Cartoful este o leguma adaptabila. Poate fi gatit la cuptor, fiert, preparat la aburi, copt in coaja sau la gratar. Poti adauga cartofi la tocanite si supe, la gratar, cu niste frunze verzi sau intr-o salata delicioasa. Adauga cartofi fierti pisati alaturi de un gratar delicious, cu ceapa, ardei si rosii, totul pus intr-un sandvis sau invelit intr-o lipie. Adaugati piureul de cartofi pentru a prepara un smoothie hranitor.

Reguli de urmat in cadrul unei diete cu cartofi

Cartofii sunt benefici cata vreme sunt preparati cum trebuie. Fierti si copti sunt sanatosi; cartofii prajiti si chipsurile, nu. De-a lungul timpului, cartofii au castigat o reputatie proasta din cauza popularitatii dietelor reduse in carbohidrati. Cartofii sunt bogati in carbodidrati si au continut scazut de proteine, dar asta nu poate inseamna ca sunt daunatori sanatatii; cartofii raman o sursa importanta de fibre, potasiu si vitamina C, mai ales daca mananci si coaja.

Un cartof de marime medie are aproximativ 150 de calorii; tine minte asta daca esti intr-o continua monitorizare a greutatii. Daca obisnuiesti sa consumi cartofii alaturi de alimente cu un continut ridicat de grasimi, implicit de calorii precum margarina, untul, smantana sau sosuri, trebuie sa faci o schimbare.

Nu procesa cartofii la temperaturi mari. Atunci cand cerealele si cartofii cand sunt procesati la temperaturi ridicate, are loc o reactie chimica de transformare a amidonului, rezultand un oxidant numit acrilamida. In urma unor experimente, aceasta substanta a provocat cancer animalutelor de laborator. Nu se stie inca la ce nivel acrilamida este daunatoare oamenilor. Prin prajitul si coptul cartofilor la temperaturi mari pentru o perioada lunga, rezulta un nivel ridicat de aciclamida, substanta a carei cantitate este redusa daca se fierb cartofii mai intai. O alta opinie stiintifica spune ca, atunci cand cartofii sunt gatiti in cuptorul cu microunde, nu mai contin acrilamida.

Pastreaza cartofii la locuri umbroase si fara caldura excesiva. Din cauza a unor expuneri prelungite la soare, pe cartofi apar anumit arsuri sub forma unor pete verzi ce contin cantitati ridicate de solanina, care confera un gust amar cartofilor. Unele studii au demonstrat ca solanina e o substanta periculoasa pentru corpul uman atunci cand este administrata pe termen lung.

Idei sanatoase pentru o dieta cu cartofi:

Consuma cartofii copti cu sos salsa, broccoli gatit la aburi si presara deasupra putina branza slaba in grasimi, data prin razatoare. Pentru a reduce caloriile, cartofii se coc in cuptor fara ulei adaugat. Incearca un piure cu lapte degresat sau smantana cu un continut scazut de grasimi, plus arpagic proaspat. Adauga cartofii cu tot cu coaja in supe si tocanite.

Cartofii contin o mare cantitate de nutrienti; contin fibre solubile si insolubile, ajuta la echilibrarea colesterolului, incetinesc digestia, insemnand ca te vei simti satula pentru mai mult timp. Contin flavonoizi si un ingredient recent descoperit, numit kukoamina, care ajuta la echilibrarea tensiunii arteriale.

Cartofii albi contin majoritatea nutrientilor, in afara de vitamina A. Stiati ca acestia sunt plini de vitamina C? Avand in vedere faptul ca nu putem consuma cartofii cruzi, cea mai mare parte din vitamina C se pierde in timpul prepararii. In plus, un cartof copt ofera 20% din cantitatea necesara de vitamina B6, lucru bun pentru inima ta.

Cartofii sunt, de asemenea, bogati in potasiu, dar si o sursa importanta de fier și cupru. De fapt, un cartof pe zi este bun pentru inima ta, contribuind la nivelulul normal al tensiunii arteriale.

Spala cartofii exact atunci cand vrei sa ii  gatesti. Freaca-i cu un burete sub un jet de apa. Curata-i de pete. In cazul in care cartoful e verde sau prea moale, arunca-l.

Inteapa pielita pentru a obtine un cartof mai pufos. Daca ii coci intr-un coptor, trebuie sa ii invelesti in folie de aluminiu doar daca iti plac preparati la aburi. Fierbe-i intregi pentru a nu pierde din nutrienti.

Tine minte, cartoful nu ingrasa, ci ceea ce pui pe langa acesta va contribui la marirea taliei tale; nu consuma cartofii cu unt, margarina, smantana sau branza grasa. Mananca simplu sau cu un iaurt fara grasimi, smantana slaba, si decoreaza totul cu marar, patrunjel sau praz. Adauga broccoli sau alte legume pentru mai multi nutrienti, fibre, condimente si verdeturi dupa gust.

Cartofii noi sunt deliciosi fierti, stropiti usor cu ulei de masline, apoi pudrati din belsug cu marar tocat…

Intr-adevar, cartofii au un continut ridicat de carbodidrati, dar sunt mai satiosi decat o felie de paine alba.

loading...