Home > Diete de slabit > Dietele vedetelor > Dieta Lygia Alexandrescu: detoxifiere si sfaturi nutritionale
Dieta Lygia Alexandrescu: detoxifiere si sfaturi nutritionale

Dieta Lygia Alexandrescu: detoxifiere si sfaturi nutritionale

Dieta Lygia Alexandrescu” este mai mult un pachet de recomandari, aceasta fiind de parere ca trebuie adoptat un comportament alimentar cu obiceiuri sanatoase si benefice pentru organism pe perioade mai lungi de timp.

Atunci cand te decizi sa urmezi dieta Lygia Alexandrescu trebuie sa pastrezi ca si prioritate principala mentinerea starii de sanatate in parametri normali. Este principiul dupa care se ghideaza dr. Lygia Alexandrescu in sfaturile nutritionale pe care le recomanda zilnic.

Recomandari in dieta Lygia Alexandrescu

– mesele mici si dese, cu mic-dejun copios si fara mese dupa ora 19, pe cat posibil programul meselor sa fie unul constant, mesele sa fie luate zilnic la aceeasi ora. Daca totusi simtiti nevoia sa mancati si dupa ora 19, incercati sa mentineti aportul caloric sub cel obisnuit, fata de perioadele cand nu urmati vreo dieta. De asemenea, nu este recomandat sa vorbiti in timpul mesei si nici sa consumati lichide in timp ce mancati, intrucat creste cantitatea de alimente consumata la o masa.

– fiti foarte atenti la combinatiile de alimente! De exemplu, nu combinati lactate cu carne sau fructele cu legume ori fructele cu aciditate crescuta intre ele. Insa puteti consuma legume intr-o foarte mare varietate de combinatii, cu carne, branzeturi, peste, oua, cereale.  Fructele nu se combina intre ele si nu se manaca imediat dupa masa, intrucat creste aciditatea. De asemenea, de retinut ca nici pepenele nu este recomandat a fi consumat cu alte alimente si nici sa consumati combinatii de alune, nuci si seminte, pentru ca veti introduce in organism o cantitatea foarte mare de grasimi si uleiuri.

De altfel, prin aceasta dieta Lygia Alexandrescu nu urmareste eliminarea totala a grasimilor ori a colesterolului din alimentatie, ci a grasimilor saturate, pentru ca grasimile nesaturate cum sunt cele din uleiul de masline, de exemplu, au efecte benefice si lipsa lor ar conduce la carente cu impact negativ asupra organismului. Acestea nu trebuie eliminate total, ci doar reduse, intrucat organismul are nevoie de ele pentru sinteza de hormoni si functionarea optima a metabolismului celular si din punct de vedere functional, femeile au nevoie de 30 g grasimi, iar barbatii de 40 g zilnic.

– hidratarea cu cel putin 1,5-2 l apa pe zi. Este bine-cunoscut faptul ca apa ajuta la detoxifierea organismului si la buna functionare a acestuia. Mai ales in perioadele in care urmati diete de pierdere in greutate, care sunt combinate cu exercitii fizice care necesita efort fizic ce are ca rezultat nevoi de hidratare ale organismului mult mai mari. Un truc des folosit in diete este acela de a bea un pahar cu apa inainte de masa – in acest fel senzatia de satietate se instaleaza mai repede si cantitatea de alimente consumata in timpul mesei este multa mai mica.

– miscare si exercittii fizice zilnic – este un alt principiu nelipsit din orice dieta. Si in dieta Lygia Alexandrescu se recomanda fie 30 de minute de mers pe jos, fie 15-20 de minute de exercitii fizice la sala ori acasa zilnic.

– un regim de viata echilibrat, fara excese de alcool si tutun sau alte substante nocive pentru organism – este o conditie esentiala nu doar in perioadele in care urmam anumite diete, ci pe tot parcursul vietii. Nu trebuie sa scapam din vedere faptul ca dupa terminarea dietei, stilul de viata sanatos trebuie mentinut, pentru ca rezultatele sa dureze in timp, kilogramele sa se piarda intr-un mod eficient, sanatos si sigur pentru organism. Trebuie subliniat in acest context ca ”infometarea”, preferata ca modalitate de pierdere a kilogramelor in plus rapid si fara efort trebuie evitata, intrucat efectele secundare negative in timp pot fi din cele mai neplacute, cu consecinte foarte grave, dintre care pierderea masei musculare si predispozitia catre anorexie sunt cele mai frecvente.

– un somn linistit de cel ptin 8 ore zilnic – somnul are numeroase beneficii, printre care refacerea celulelor cerebrale, refacerea depozitelor de hormoni tiroidieni si hipofizari. In timpul somnului se deruleaza anumite procese cognitive, se stabilizeaza procesele de memorare, logica si decizie care sporesc capacitatea de concentrare si atentia.

Dincolo de multitudinea de informatii la indemana oricui, nu trebuie sa scapam din vedere importanta medicului nutritionist, a specialistului care trebuie consultat atunci cand dorim sa avem certitudinea ca dieta pe care o urmam este cea mai potrivita stilului nostru de viata si nevoilor pe care organismul nostru le are. Dr. Lygia Alexandrescu recomanda urmarea dietelor in mod responsabil si un mod de viata echilibrat, sigur pentru organism pe tot parcursul vietii.

loading...