Home > Diete de slabit > Keto dieta: dieta cu cele mai multe rezultate
Keto dieta: dieta cu cele mai multe rezultate

Keto dieta: dieta cu cele mai multe rezultate

Keto dieta a fost creata de Dr. Russell Wilder la Clinica Mayo, in anul 1924. Cu toate ca este foarte eficienta in tratamentul contra epilepsiei, s-a demodat odata cu aparitia medicamentelor moderne din 1940. Persoanele din zilele noastre redescopera beneficiile aduse de aceasta cura, pe care vi le prezentam in cele ce urmeaza.

Keto dieta se bazeaza in mare parte pe asimilarea grasimilor, pentru a oferi energie, de aceea este bine sa gasim si sa alegem ce se potriveste cel mai bine sistemului nostru digestiv. Organismul are nevoie si de grasimi, care sunt foarte importante, insa pot deveni periculoase daca le consumam pe cele nepotrivite. Daca doriti sa existe un echilibru intre acizii grasi Omega–3 si Omega–6, atunci mancati, de exemplu: somon salbatic, pastrav, crustacee. Daca nu va place sa mancati peste, atunci luati suplimente speciale cu ulei de peste. Evitati grasimile hidrogenate precum margarina, care nu se asimileaza cum trebuie.

Puteti adapta keto dieta in functie de necesitatile dvs. De exemplu, daca este nevoie sa aveti mai putine grasimi in alimentatie, eliminati sunca; daca trebuie sa mancati cu mai putini carbohidrati, reduceti cantitatea de ceapa si usturoi. Cantitatea ideala de proteine in timpul acestei cure este de 0,95 g pe masa corporala fara grasime. Motivul pentru care trebuie sa mancam multe proteine in aceasta perioada este ca sa mentinem muschii la fel de fermi, altfel riscam sa isi piarda din calitate. Asadar, daca vom asimila proteinele necesare, vom avea suficiente pentru a putea face exercitii si a castiga masa musculara (daca suntem pe surplus caloric) sau o vom mentine fara grasimi (daca suntem pe deficit caloric), dupa caz.

dieta keto

Iata ce este permis sa mancati pe durata in care urmati keto dieta:

Proteine (este de preferat sa optati pentru cele din surse organice sau de ferma): peste (somn, cod, cambula, macrou, mahi-mahi, somon, pastrav, ton), crustacee (scoici, stridii, homari, crabi, scoici, midii, calmari); oua (le puteti prepara in diverse modalitati, de exemplu prajite, fierte, omleta); carne (de vita, miel porc, pui).

Legume: in keto dieta, se recomanda legumele cu frunze, slabe in carbohidrati.

Produse lactate organice si de tipul raw, dietetice sau cu nivel scazut de grasimi (smantana, branza si cascaval: Cheddar, Mozzarella, Mascarpone, crema de branza, branza cottage etc).

Nuci si seminte prajite, in cantitati mici: nuci macadamia, nuci obisnuite, migdale, nuci caju, fistic (evitati arahidele, care, de fapt, sunt incluse in categoria legumelor, desi multa lume este gresit informata).

Bauturi: Keto dieta are un efect diuretic natural, asadar deshidratarea este des intalnita; va fi nevoie sa beti multa apa, este permis sa beti si cafea, ceai din plante (fara indulcitori) si bauturi dietetice (in cantitate redusa).

Dulciurile sunt interzise; in cazul in care nu va puteti abtine, puteti folosi indulcitori artificiali lichizi.

Condimente si arome in cantitati foarte mici: sare de mare, piper negru, busuioc, ardei rosu, pudra de chili, coriandru, scortisoara, chimion, oregano, patrunjel, rozmarin, salvie, cimbru.

Alimentele bogate in uleiuri si grasimi, care sunt permise in keto dieta, sunt urmatoarele: avocado, seu de vita, unt, grasime de pui, untura, nuci Macadamia, maioneza slaba in carbohidrati, ulei de masline, ulei de cocos, unt de cocos, unt de arahide. Pe multe le puteti folosi in sosuri, dressing-uri sau topping-uri.

Nu aveti voie: condimente cu carbohidrati (de exemplu pudra de ceapa si de usturoi), majoritatea fructelor, deoarece contin mult zahar, produsele pe baza de rosii, ardei.
Sunt interzise anumite medicamente, asadar este bine sa cereti parerea medicului inainte de a incepe aceasta cura…

Meniul pentru sapte zile din keto dieta:

ZIUA 1
Mic dejun: 2 oua prajite cu 2 felii de sunca
Pranz: salata verde cu sunca si branza data pe razatoare
Cina: cotlete de porc cu condimente orientale si verdeturi prajite in aburi

ZIUA 2
Mic dejun: omleta de oua cu arpagic
Pranz: 2 crenvursti cu salata verde
Cina: muschi de vita in aburi sau spanac raw

ZIUA 3
Mic dejun: omleta cu sunca si branza
Pranz: 2 pateuri cu branza si sunca
Cina: friptura de stomac de porc cu branza si conopida

ZIUA 4
Mic dejun: somon afumat cu crema de branza
Pranz: salata verde cu maioneza de oua
Cina: friptura de pui (cu pielite) si broccoli

ZIUA 5
Mic dejun: clatite slabe in carbohidrati cu sirop de artar
Pranz: felii de salam si Mozzarella
Cina: costite si legume verzi preparate in aburi cu ardei iute

ZIUA 6
Mic dejun: omleta de oua cu carnati
Pranz: muschi de vita fript cu condimente si frunze de laptuci
Cina: pulpa de curcan cu varza Bruxelles

ZIUA 7
Mic dejun: oua – ochiuri cu spanac si branza topita
Pranz: aripioare de pui bine prajite si frunze de laptuci
Cina: ton la gratar cu legume verzi

Exemple de gustari permise in keto dieta:

–    o portie mica de migdale
–    jumari crocante
–    cuburi de branza
–    batoane dietetice
–    tulpini de telina cu branza cremoasa
–    oua fierte, tari

loading...