Home > Diete pentru ingrasat > Top 10 alimente care te ajuta sa te ingrasi
Top 10 alimente care te ajuta sa te ingrasi

Top 10 alimente care te ajuta sa te ingrasi

Sunt numeroase motive pentru care sa-ti doresti sa te ingrasi: probleme de sanatate, lipsa poftei de mancare, pentru sustinerea fizica a unor activitati sportive, dezvoltarea musculaturii sau pur si simplu pentru sustinerea luptei cu genele care te fac sa pari subnutrit. Daca vrei sau trebuie sa iei in greutate, este necesar sa alegi o metoda sanatoasa, nu sa-ti umpli stomacul cu tot ce gasesti in cale.

Reguli pentru ingrasare

Caloriile conteaza, dar si nutrientii. Axeaza-te pe mancaruri sanatoase pentru a castiga in greutate; chiar daca trebuie sa cresti numarul de calorii, trebuie sa tii cont si de numarul de nutrienti.

Mananca mai des si fa alegeri inteligente in ceea ce priveste alimentele. Nutritionistii Universitatii de stat din Georgia, SUA, ne recomanda sa mancam sase mese pe zi, macar o masa (ar fi bine trei mese) sa contina proteine, amidon, legume si grasimi. De exemplu, o masa sa fie formata dintr-un sandvis din paine integrala cu piept de curcan, rosii peste care se adauga putina maioneza, alaturi de un smoothie.

Obtine masa musculara. Daca vrei sa obtii masa musculara, trebuie sa mananci alimente cu suficiente calorii si proteine, si sa ai un program de fitness executat corect. De aceea, sportivii mananca un baton proteic sau beau un shake imediat dupa training, pentru a oferi energia necesara muschilor dupa un exerciu fizic antrenant.

Poate fi dificil pentru o persoana cu un metabolism rapid sa se ingrase. Medicii spun ca un corp prea slab poate avea probleme de sanatate, ca: disfunctii ale organelor interne, dereglari ale ciclului menstrual la femei si scaderea densitatii osoase. Cele care au dereglari digestive, precum bulimia ce duce usor spre anorexie, trebuie sa invete cum sa ia in greutate in mod sanatos. Este adevarat ca avand ca un meniu bazat pe sucuri carbogazoase si cartofi prajiti te va ajuta sa te ingrasi rapid, dar corpul tau va avea de suferit consecintele unei diete sarace in nutrienti.

Nutritionistii recomanda mancarea sanatoasa, naturala, pentru o dieta de ingrasare eficienta si mare atentie la numarul de calorii zilnice.

alimente care te ajuta sa te ingrasi

10 alimente sanatoase care te ajuta ca castigi kilograme:

Carne rosie slaba. Daca vrei sa iei in greutate, adauga meselor tale carne rosie. Carnea contine proteine si fier, dar si colestrol, asa ca nutritionistii recomanda sa o mancam de maximum trei ori pe saptamana; trebuie evitate combinatiile nesanatoase cu alimente ce contin grasimi saturate, de genul cartofi prajiti sau sosuri, care v-ar putea pune in pericol sanatatea.

Unt de arahide. Untul de arahide natural contine proteine si grasimi, fiind o alegere extraordinara pentru cei ce vor sa castige in greutate intr-un mod sanatos. O lingura de unt de arahide ofera 100 calorii si patru grame de proteine, fiind bogat, de asemenea, in acid folic, magneziu, vitamina E si vitamina B3. Poti manca untul de arahide cu fulgi de ovaz, pe o felie de paine integrala sau cu o felie de mar. Alege untul natural, fara adaos suplimentar de zahar si alte ingrediente.

Laptele integral. Alege laptele integral cu cel mai mare procent de grasime (3,5%), fiind apropiat la compozitie de laptele de vaca proaspat muls. Dieteticienii spun ca doar simpla inlocuire in meniul zilnic a laptelui degresat cu cel gras integral va aduce o imbunatatire a masei musculare. Poti bea laptele rece, simplu, cu fulgi de ovaz, cereale. Este bogat in vitaminele D si A, iar daca iti place cafeaua, poti adauga crema de lapte in cescuta ta de dimineata.

Fructe tropicale. Un mar pe zi la masa tine doctorul departe de casa, dar fructele tropicale te ajuta sa castigi in greutate. Fructe ca ananas, banana, mango, papaya contin zaharuri ce confera energie. Daca ti se pare dificil sa mananci multe fructe intr-o zi, incearca sa le amesteci intr-un smoothie delicios.

Fructul de avocado. Modalitatea cea mai buna de adauga grasimi sanatoase dietei tale, este sa mananci avocado in diverse combinatii. O jumatate de fruct de avocado furnizeaza 140 de calorii, dar si o cantitate ridicata de potasiu, acid folic si vitamina E. Adauga avocado in salate, sandvis, gatit cu carne, cu branza mascarpone, ca maioneza raw in salata, ori pe o bucata de paine prajita cu sare si piper.

Granola. Alege granola naturala fara zahar rafinat adaugat. Aceasta gustare sanatoasa  este formata din fulgi de ovaz, zahar, nuci, seminte, ulei de cocos. Pentru un gust deosebit adauga fructe uscate sau felii proaspete de mar sau banana. Granola se poate manca impreuna cu iaut, fructe proaspete si putina miere. Bucura-te de un mic dejun bogat in proteine de la iaurt, fibre din ovaz si zaharuri de la fructe.

Paine din faina integrala. Nutritionistii sunt de pare ca painea sanatoasa e un inceput bun de a lua in greutate. Daca vrei sa adaugi paine, incearca painea integrala. Desi cam toti am crescut cu paine alba, nu e tocmai cel mai bun aliment pentru sanatate. Prin rafinarea fainii, se elimina nutrientii. Opteaza pentru paine din grau integral. Sau alte cerale. Acestea contin fibre si minerale ce lipsesc din painea alba. Te tin satula, si iti confera energie.

Uleiurile vegetale.  Nimic nu se poate compara cu gustul uleiului gatit, in salate sau dressing. Uleiul de masline extravirgin, cel de sofranel, de cocos, de arahide sunt gustoase, contin grasimi sanatoase, dar bucurati-va de ele cumpatat. In plus, majoritatea uleiurilor sunt sanatoase si atunci cand sunt precesate la temperature inalte, in comparatie cu untul, care se oxideaza. Aceste uleiuri vegetale sunt concentrate, asadar puteti folosi cantitati mici la gatit.

Nucile si semintele sunt o gustare perfecta pentru a lua cateva grame in plus. Potrivit gurmanzilor, fructele oleaginoase sunt gustarea perfecta. Acestea sunt pline de nutrienti, grasimi si fibre. O mana plina de nuci te poate tine satul. Nu toate nucile au aceeasi cantitate de fibre. Migdalele sunt o alegere buna, in timp ce nucile de Macadamia contin o cantitate mare de grasime. Alege amestec de nuci: fistic, migdale, caju, pentru o mai mare paleta de substante nutritive. Pune nuci in salata, in cereale sau in terciul de ovaz.

Branza. Poti adauga branza in aproape orice fel de mancare. Branzeturile contin numerosi nutrienti, insa multe branzeturi sunt bogate in grasimi. Incearca branza de vaci cu oua, Emmentaler cu pui la cuptor, Parmezan cu sparanghel, sau branza ca gustare simpla, pentru ca e bogata in proteine.

Exemplu de meniu pentru ingrasare:

Daca doresti sa te ingrasi si sa arati bine, trebuie sa pui pe tine muschi, nu grasime. Pestele (precum tonul sau macroul) este bogat in uleiuri si grasimi sanatoase.
Inainte de micul dejun, bea o cana de ceai sau cappuccino cu crema de lapte si zahar.

La micul dejun:
-doua painici din multicereale cu unt light si omleta;
-un bol cu fulgi de porumb, fulgi de ovaz sau terci din cereale cu iaurt;
-fructe sau un pahar de suc de fructe proaspat;

Gustare de dinainte de pranz:
-un pahar de lapte gras integral
-un iaurt sana

Pranz:
-un bol de orez cu legume;
-Pui si peste la cuptor
-Lipie umpluta cu legume, carne si salata
-Oua pregatite sub diferite forme
-Salata verde cu castraveti, varza, ridichi, morcovi si rosii
-Iaurturi

Gustare de dupa-amiaza:
-supa de legume sau de pui cu putin unt
-sandvis cu branza sau legume

Cina: acelasi meniu ca la pranz, dar fara orez, si alege cat mai multe legume

Dupa cina: un pahar de lapte…