Home > Diete sanatoase > Dieta cu peste scade riscul de boli de inima
Dieta cu peste scade riscul de boli de inima

Dieta cu peste scade riscul de boli de inima

O dieta cu peste este o dietă care implica scaderea riscului de boli de inima si poate preveni creșterea nivelului de colesterol din sânge și a hipertensiunii arteriale.

Dieta cu pește poate ajuta, de asemenea, la pierderea în greutate, dacă se consuma in loc de carne procesata sau bogata in grăsimi. O dieta echilibrata, ar trebui sa includa o multime de cereale integrale, fructe si legume proaspete, dar si produse lactate. Zaharul, sodiul si grăsimile saturate si trans ar trebui să fie limitate.

Medicul dumneavoastra (sau un dietetician) va poate sustine sa urmati o dieta pe baza de peste, care duce la pierderea sanatoasa in greutate, pe termen lung.

Dieta cu peste

Beneficiile unei diete cu peste

Dieta cu peste este considerata ca fiind dieta care furnizeaza direct cantitati mari de acizi grasi Omega-3, despre care s-a dovedit ca reduc riscul de atac de cord si accident vascular cerebral.

Acizii grasi Omega-3 imbunatatesc starea de spirit si ajuta la prevenirea anumitor tipuri de cancer, declinul cognitiv si boala de ochi – se recomanda consumul de peste de cel putin doua ori pe saptamana. Pestele, ca aliment, este si o sursa bogata de vitamine A, D si E. Consumul de peste este benefic pentru sanatatea inimii.

Tip de meniu in dieta cu peste:

Mic dejun
Fulgi de ovaz, iaurt degresat, un fruct proaspat

Prânz
O  salata de verdeturi mixte cu ton, cereale integrale

Cina
somon la gratar, orez brun si legume fierte

Se  recomanda a se evita produsele prelucrate, produse din peste pane, in favoarea fileurilor proaspete.

Consumul de peste trebuie sa se faca cu moderatie; in cazul dietei cu peste se recomanda produsele provenite din „salbaticie” in favoarea celor din crescatorie; foarte importanta este sursa din care provine pestele si modul de hranire a acestuia. Totusi, chiar si in aceste conditii, este posibil ca prin ceea ce ingerează pestele la randul sau sa contina cantitati ridicate de mercur, dioxina si alte toxine.

Modul de gatire a pestelui in dieta trebuie sa fie la gratar, aburi, la cuptor sau marinat, insa trebuie evitat cat mai mult posibil consumul de peste prajit si din conserva cu ulei.

In dieta cu peste, pe langa consumul moderat de peste, se pot consuma legume, organismul se va hidrata zilnic, iar exercițiile fizice nu vor fi nici ele date la o parte.

O dieta cu peste se va urma pe o perioada de maximum sapte zile, timp in care se vor elimina celelalte tipuri de carne, in special carnea rosie; se va elimina si consumul de grasimi, produse de patiserie, fast food, zahar…

Dupa ce s-a tinut o dieta cu peste, organismul trebuie sa reintre la o alimentatie adecvata, pentru o buna functionare.