Home > Diete sanatoase > Dieta cu peste scade riscul de boli de inima
Dieta cu peste scade riscul de boli de inima

Dieta cu peste scade riscul de boli de inima

O dieta cu peste este o dietă care implica scaderea riscului de boli de inima si poate preveni creșterea nivelului de colesterol din sânge și a hipertensiunii arteriale.

Dieta cu pește poate ajuta, de asemenea, la pierderea în greutate, dacă se consuma in loc de carne procesata sau bogata in grăsimi. O dieta echilibrata, ar trebui să includă o mulțime de cereale integrale, fructe si legume proaspete, dar si produse lactate. Zaharul, sodiul si grăsimile saturate si trans ar trebui să fie limitate.

Medicul dumneavoastră (sau un dietetician) vă poate susține să urmați o dietă pe bază de pește, care duce la pierderea sănătoasă în greutate, pe termen lung.

Dieta cu peste

Beneficiile unei diete cu peste

Dieta cu pește este considerata ca fiind dieta care furnizează direct cantități mari de acizi grași omega-3, care s-au dovedit ca reduc riscul de atac de cord si accident vascular cerebral.

Acizii grasi Omega-3 imbunatatesc starea de spirit si ajuta la prevenirea anumitor tipuri de cancer, declinul cognitiv și boala de ochi – se recomanda consumul de pește de cel puțin două ori pe săptămână. Peștele, ca aliment, este si o sursă bogată de vitamine A, D și E. Consumul de peste este benefic pentru sanatatea inimii.

Tip de meniu in dieta cu peste:

Mic dejun
Fulgi de ovăz, iaurt degresat, fruct proaspat

Prânz
O  salata de verdețuri mixte cu ton, cereale integrale

Cina
somon la grătar, orez brun și legume fierte

Se  recomanda a se evita produsele prelucrate, produse din pește pane, în favoarea fileurilor proaspete.

Consumul de peste trebuie sa se facă cu moderație; in cazul dietei cu peste se recomanda produsele provenite din „sălbăticie” in favoarea celor din crescătorie; foarte importanta este sursa din care provine pestele si modul de hrănire a acestuia. Totuși, chiar si in aceste condiții, se poate ca prin ceea ce ingerează pestele la rândul sau sa contina cantitati ridicate de mercur, dioxina si alte toxine.

Modul de gătire a peștelui in dieta trebuie sa fie la grătar, aburi, la cuptor sau marinat, însa trebuie evitat cat mai mult posibil consumul de peste prăjit si cel din conserva cu ulei.

In dieta cu peste, pe langa consumul moderat de peste, se pot consuma legume, organismul se va hidrata zilnic, iar exercițiile fizice nu vor fi nici ele date la o parte.

O dieta cu peste se va urma pe o perioada de maximum sapte zile, timp in care se vor elimina celelalte tipuri de carne, in special carnea roșie; se va elimina si  consumul de grăsimi, produse de patiserie, fast-food, zahar.

După ce s-a ținut o dieta cu peste, organismul trebuie sa reintre la o alimentație adecvata pentru o buna funcționare…

loading...