Home > Diete sanatoase > Dieta de 1500 de calorii – mananci cat vrei si slabesti
Dieta de 1500 de calorii – mananci cat vrei si slabesti

Dieta de 1500 de calorii – mananci cat vrei si slabesti

Dieta de 1500 de calorii este o dietă echilibrată, bogată în proteine şi nutrienti. Aceasta dieta nu îţi va dăuna sănătăţii, iar după cum ii spune si numele, constă în cumsumul a 1500 de calorii pe zi. Cantitatea de calorii poate depinde însă de activităţile fiecarei persoane, de vârstă, sex sau înălţime. Principiile esenţiale ale dietei de 1500 de calorii sunt răbdarea, voinţa şi evitarea înfometării.

Cui îi este recomandată dieta cu 1500 calorii:

Persoanelor cu un stil de viaţă sedentar sau persoanelor ce manancă mai mult de 2000 de calorii pe zi, celor ce doresc să îşi menţină greutatea sau un stil de viaţă sănătos, sau celor ce au urmat dieta de 1800 de calorii, iar acum greutatea lor stagnează. În cazul unui eşec cu dieta de 1500 de calorii, consultă un medic nutritionist pentru a stabili un meniu adecvat problemei.

Principiile dietei de 1500 de calorii:

  • fa sport pentru a avea un corp tonifiat;
  • trebuie să ai cinci mese pe zi: două secundare şi trei principale;
  • nu te înfometa;
  • cu voinţă şi multă răbdare, vei ajunge la kilogramele dorite;
  • bea cel puţin doi litri de apă pe zi;
  • elimină mâncarea nesănătoasă şi dulciurile, chiar dacă nu treci de pragul de 1500 de calorii;
  • găteşte la aburi, pe grătar sau la cuptor;
  • diversifică meniul, dar ai grijă să nu depăşeşti cele 1500 de calorii şi să păstrezi un echilibru;
  • ai cel puţin o masă caldă pe zi;
  • nu mânca în grabă;
  • evită băuturile carbogazoase;
  • mănâncă cel puţin o supă pe zi;
  • fructele trebuie să fie proaspete, iar când le mănânci, nu le decoji.

meniu Dieta de 1500 de calorii

Meniu pentru dieta 1500 calorii

Mic dejun – o ceaşcă de ceai sau cafea fără zahăr, un iaurt slab sau un pahar de lapte degresat.

Gustare – un fruct sau 100g de brânză slabă şi o ceaşcă de ceai fără zahăr.

Prânz – 200g de legume sau fructe asezonate cu ulei vegetal, muştar sau condimente, 150g de peşte sau carne slabă, 100g de feculente şi 100g de brânză slabă.

Gustare – un iart şi o bautură caldă sau rece, neîndulcită.

Cină – un bol de supă de legume preparată în casă, 100g de peşte la cuptor, o felie de pâine integrală şi un fruct.

Opţional, seara înainte de culcare, poţi bea un ceai infuzat de plante neîndulcit.

Meniu BIO

Conceptul de mâncare BIO este un nou trend din ce în ce mai folosit, dacă şi tu urmezi acest trend iată câteva idei pentru meniu:

Mic dejun ora 8.00 – 250 ml lapte cu 1,5% grăsime.

Gustare ora 10.30 – un sandvis cu şuncă de pui.

Prânz ora 13.30 – 400 ml supă cremă de broccoli, friptură de vită şi legume la grătar.

Gustare ora 16.00 – un măr.

Cină 19.30 – 2 ouă fierte, fasole verde cu lămâie şi mărar.

Mic dejun ora 8.00 – 250 ml lapte cu 1,5% grăsime.

Gustare ora 10.30 – un sandvis cu şuncă de pui.

Prânz ora 13.30 – ciorbă de legume cu cartofi, păstârnac, morcov şi ceapă, 150g de piept de pui, 150g de cartofi asezonaţi cu mărar şi două roşii.

Gustare ora 16.00 – un măr.

Cină ora 19.30 – 200g de piure de spanac amestecat cu un ou şi usturoi…

loading...