Home > Diete sanatoase > Dieta Kushi – un stil de viata sanatos si echilibrat
Dieta Kushi – un stil de viata sanatos si echilibrat

Dieta Kushi – un stil de viata sanatos si echilibrat

Dieta Kushi a fost inventată de Michio Kushi, cel care a abordat teoria lui Ohsawa care se bazează pe un trai sănătos, de lungă durată şi filosofia zen, echilibru în farfurie.

Dieta Kushi (sau dieta macrobiotică) reduce riscul de obezitate, tensiune arterială, colesterol sau constipare. Regimul este însă destul de restrictiv, sărac în proteine şi bogat în calorii, astfel încât energia pe care alimentele macrobiotice ne-o oferă este destul de scăzută, ceea ce poate duce la un deficient de creştere în special în cazul adolescentelor. Dacă ţii neapărat să ai avantaje fără riscuri, poţi combina acest tip de regim cu principii vegetariene.

Cei ce adoptă o astfel de dietă trebuie să consume alimente tradiţionale, preparate într-un mod sănătos, fierte, coapte sau crude, iar alimentele procesate nu sunt recomandate. Utilizarea vitaminelor sau suplimentelor minerale nu este exclusă pe parcursul dietei.

Dieta Kushi

Cum ajută dieta Kushi:

Regimul este sărac în grăsimi şi predominant vegetarian, are un conţinut ridicat de fibre şi conţine fitostrogeni, care se găsesc în soia şi se recomandă în lupta cu cancerul, în special cancerul la sân. Dieta Kushi promovează stilul de viaţă sănătos, accentuând ideea folosirii alimentelor cu un conţinut ridicat de fibre.

Efecte adverse şi precauţii

În cazul folosirii neadecvate ale produselor, se poate sesiza o reducere a energiei, dieta fiind foarte restrictivă, neavând incluşi nutrienti, fier şi vitamina B6. Nu este recomandată femeilor însărcinate sau celor ce alăptează şi nici copiilor, deoarece pot apărea deficienţe de creştere.

Alimente necesare dietei Kushi

Carnea poate fi introdusă la nevoie, în perioada tranziţiei sau în funcţie de nevoile fiecăruia.

Cerealele ar trebui să reprezinte, în cadrul dietei, 50% din alimentele de la o masă. Printre cerealele intergale, poţi include şi orez brun, secară, mei, grâu sau hrişcă. Ocazional, poţi introduce în alimentaţie şi produse de patiserie.

Legumele reprezintă 30% din totalul meselor zilnice şi le poţi consuma crude sau fierte.

Mesele alcătuite din fasole sau tofu vor reprezenta doar 10% din totalul meselor, iar fasolea poate fi de orice tip.

Carnea de porc, vită sau pui, precum şi ouăle sau lactatele trebuie evitate. Peştele sau fructele de mare sunt permise în proporţie de 5% şi le poţi condimenta cu hrean, muştar sau wasabi, acestea te vor ajuta la o detoxifiere uşoară a organismului.

Seminţele şi nucile sunt permise în cantităţi mici, aproximativ 5%, le poţi prăji sau săra cu sare de mare.

La fel ca peştele sau semintele, fructele pot fi consumate în proporţie de 5 % şi trebuie să fie neapărat proaspete. Fructele permise sunt: mere, pere, caise, piersici, pepene galben, fructe de pădure, strugurii. Evită fructele tropicale.

Vei exclude zahărul, mierea şi ciocolata şi vei consuna numai deserturi care au îndulcitori naturali precum siropul de orez sau malț. Ai voie să mănânci desert de două sau trei ori pe săptămână, numai în cazul în care sănătatea îţi permite.

Uleiurile pentru gătit recomandate sunt cele de susan, porumb sau muştar.

Condimente permise: sare de mare, oţet de orez brun, ghimbir, murături, seminţe de in prajite sau praz…

Ai voie să consumi două castroane de supă pe zi.

loading...