Home > Diete de slabit > Dieta Oshawa iti detoxifica organismul in 7 zile
Dieta Oshawa iti detoxifica organismul in 7 zile

Dieta Oshawa iti detoxifica organismul in 7 zile

Dieta Oshawa mai este cunoscuta si sub numele de dieta macrobiotica. Principiile sale au la baza un regim cu precadere vegetarian, slab in calorii. In acest articol, va invitam sa descoperiti mai multe informatii despre cum va poate ajuta sa va detoxifiati organismul si sa slabiti sapte kg in doar zece zile.

George Oshawa a fost un filosof care a combinat elemente din budism, medicina asiatica, invataminte crestine si medicina vestica, rezultand cura care ii poarta numele. Desi nu este atestata din punct de vedere medical, multe persoane din intreaga lume care au urmat dieta Oshawa de-a lungul sutelor de ani s-au declarat foarte incantate de rezultate, sustinand ca hrana naturala poate lupta impotriva multor boli, printre care chiar si cancer.

In ce consta dieta Oshawa?

Dieta Oshawa este cu precadere vegetariana, dar se pot consuma si peste (sau crustacee) de doua sau trei ori pe saptamana, in combinatie cu hrean, ghimbir, mustar si wasabi (hrean japonez), pentru detoxifierea organismului, accelerarea metabolismului si combaterea efectelor negative ale carnii. Pentru a adauga mai multa savoare mancarii, se pot folosi in preparare ulei de susan, ulei de porumb si ulei din seminte de mustar.

Dieta Oshawa promoveaza consumul redus de grasimi saturate pentru a ajuta la scaderea nivelelor ridicate ale colesterolului si tensiunii sanguine. Pe de alta parte, presupune un consum mare de fibre, fapt ce reduce riscul constipatiei. Acest regim trebuie tinut pe o perioada de zece zile, timp in care promite o pierdere in greutate de pana la sapte kg si consta in proportie de 70 % – 90 % cereale (grau, orez, mei si hrisca, fierte sau coapte) si 10 % – 30 % legume.

Alimentatie sanatoasa si energie pozitiva

Dieta Oshawa detoxifica organismul si il ajuta sa devina receptiv pentru energia pozitiva, deoarece nu este de ajuns doar sa se imbunatateasca digestia, ci trebuie eliberata si mintea de griji, iar toate aceste lucruri duc la reglarea secretiei hormonale si la curatarea tenului. Spre deosebire de alte cure, aceasta presupune o anumita filosofie de viata si un set de reguli specifice care trebuie urmate cu strictete – puteti sa va lasati influentati de filosofia Zen si sa va bucurati de o hrana sanatoasa, in mare parte pe baza de plante si alimente organice.

Principalul obiectiv al acestei cure este de a echilibra energiile yin – yang prin consumul in cantitati egale ale alimentelor caracteristice energiilor respective: cereale integrale, fructe proaspete, nuci si seminte (cu moderatie), legume cu frunze, boabe de fasole, mazare, linte. Indiferent de optiunile de alimente permise si de retetele pe baza carora se fac diverse preparate, mancarea trebuie intotdeauna foarte bine mestecata si nu trebuie sa se incarce stomacul peste limita. Pe parcursul acestei diete, sunt strict interzise alimentele cu factor yin mare – cum sunt zaharul, ceaiul, alcoolul, cafeaua, laptele, smantana, iaurtul, anumite mirodenii si condimente; de asemenea, nu se consuma nici cele cu yang ridicat – carne rosie, de pasare, peste, crustacee, oua, cascaval si sare.

Se pune accentul pe alimentele Yang, si anume:

  • Cereale integrale: orez, mei, grau, hrisca, secara, porumb. Exista trei tipuri diferite de cereale care trebuie luate in considerare in dieta Oshawa: cerealele integrale propriu-zise (orez brun cu bob marunt sau lung, grau, ovaz, secara si porumb sub forma de stiuleti), produsele bazate pe faina si cele sub forma de fulgi.
  • Legume: linte, varza, frunze si radacini de papadie, andive, gulii, praz, ridichii, napi, ceapa, patrunjel, boabe de soia, morcovi, dovlecei, brusture, macris de balta (Nasturtium officinale), legumele verzi precum broccoli, varza chinezeasca, dar si alte tipuri de verze. Se recomanda consumul hranei organice crescute in mod natural, daca se poate – o varietate care sa insoteasca fiecare masa.
  • Boabe: Acestea ar trebui consumate doar la o singura masa pe zi. Se pot manca boabele de naut, linte verde sau bruna si deseori boabe negre de soia. Cand si cand, se pot manca si cele de soia verde (fasole mung), fasolea colorata sau boabe de fasole verde.
  • Fructe: capsuni, afine, castane comestibile, mere, nuci, struguri, piersici si pepeni. Fructele pot fi mancate de doua sau trei ori pe saptamana, in versiuni crude sau uscate; trebuie evitate fructele tropicale, de exemplu, bananele si ananasul.
  • Seminte: susan, floarea-soarelui, dovleac.

Apa: Se bea doar apa, singurele exceptii fiind rare, cand in cazuri speciale se pot bea ceai negru si ceai de busuioc.

Iata un exemplu de meniu tipic pentru o zi din dieta Oshawa:

Micul dejun

– morcovi baby sau felii de castraveti

– cereale integrale cu lapte de soia

Pranz

– supa Miso

– salata

– paine crocanta din cereale integrale

Cina

– supa Miso

– orez brun cu dovlecel

– pepene galben

Optiuni pentru gustari

– mar

– fructe mici si boboase (afine, zmeura, coacaze, mure)

– nuci, alune de padure, migdale

Beneficiile dietei Oshawa

• Produsele din soia regasite in acest regim sunt de regula bogate in fitoestrogeni, care ajuta in special femeile, deoarece amelioreaza sintromul premenstrual si menopauza. Se spune chiar ca acestea previn cancerul mamar si endometrial.

• Dieta Oshawa ajuta la sporirea energiei prin faptul ca imbunatateste digestia si sanatatea in general.

• Acest regim este strict insa unul dintre marile sale beneficii este detoxifierea bazata pe consumul produselor naturale, al legumelor si al fructelor.

Dezavantaje

• Principalul dezavantaj este dat de numarul mic de proteine, vitamina B12, fier, magneziu, calciu si alte vitamine si minerale, de aceea nu se recomanda ca dieta Oshawa sa fie tinuta o perioada indelungata, altfel poate duce la malnutritie si anemie.

• Unele persoane o pot considera dificil de urmat.

Dieta Oshawa descurajeaza alimentele procesate excesiv, precum si anumite metode de preparare (de exemplu, gatitul la cuptorul cu microunde) si incurajeaza inlocuirea acestora cu produsele organice. Trebuie evitate produsele pe baza de zahar rafinat – prajituri, briose, chipsuri, popcorn, orezul alb, precum si cele de panificatie.

Nu este voie sa consumati anghinare, sparanghel, bama, vanata, chimen, ardei, rosii, cartofi si avocado. Aceasta cura nu este destinata in mod special slabirii, insa are efecte pozitive asupra recuperarii in urma unor boli (printre care diabet, cancer si boli de inima), fapt ce determina si pierderea in greutate; se poate tine de mai multe ori pe an, dar este necesara o pauza de cinci zile intre cure…

loading...