Home > Diete sanatoase > Dieta raw cu alimente neprocesate bio
Dieta raw cu alimente neprocesate bio

Dieta raw cu alimente neprocesate bio

Dieta raw consta in alimente (de obicei plante) neprocesate, crude, bio si care nu sunt gatite cu ajutorul caldurii, in acest mod, pastrandu-si proprietatile exceptionale. In acest articol, va explicam beneficiile aduse de aceasta cura deosebit de sanatoasa.

 

Ce presupune dieta raw?

Dieta raw are la baza predominant fructe, legume, cereale si seminte, toate cat se poate de naturale, netratate cu chimicale si fara a fi gatite la cuptor. Mancarea de tip raw contine enzime care sunt distruse de caldura (la temperaturi de peste 48ºC), iar corpul nostru are nevoie sa se forteze ca sa isi produca singur acele enzime si sa digere mancarea in acelasi timp, de aceea este mai sanatos sa consumam mancare negatita. Trebuie sa evitati urmatoarele alimente: fasolea colorata, soia, fasolea fava, ciupercile, mazarea, cartofii, frunzele de rubarba, taro-radacina, tapioca si faina tapioca, pastarnac.

De ce sa urmati dieta raw?

Exista diverse motive pentru care multe persoane aleg sa urmeze dieta raw, printre care: pierderea in greutate, proprietatile anti-imbatranire, avantajele aduse sanatatii in general, imbunatarirea performantelor fizice, precum si gustul incredibil de delicios rezultat retetele diversificate.

Cei care au lansat acest tip de alimentatie sustin ca hrana raw poate elimina durerile de cap si alergiile, creste imunitatea, intareste memoria, imbunatateste artrita si diabetul, sporeste energia, tenul devine mai curat, reduce riscurile aparitiei bolilor. In plus, cu ajutorul dietei raw, aveti si posibilitatea sa va detoxificati organismul: puteti urma timp de trei, pana la 21 de zile ori de cate ori simtiti nevoia.

Cum puteti prepara hrana pe durata dietei raw?

– prin inmuiere si germinare (in apa purificata tinuta la temperatura camerei)
– deshidratare (in general fructe si legume care pot fi tinute la rece)
– amestecare (prin taiere sau in blender, pentru supe, hummus, smoothie, pesto)
– fermentare
– cojire
– stoarcere

Specialistii recomanda doua mese principale pe zi cand urmati dieta raw insa daca simtiti ca este o schimbare majora si aveti nevoie totusi de trei mese zilnic, asigurati-va ca ultima masa sa fie pana in ora 19:00, iar apa sa nu o consumati in timpul meselor, ci cu o ora inainte sau dupa ce ati mancat.

• ZIUA 1
Micul dejun: zeama de la o cana de spanac, un castravete si doua tulpini de telina.
Gustare: mere verzi sau afine/zmeura/mure/coacaze si salata (optional).
Pranz: zeama de la o cana de varza kale, un castravete, un mar verde si doua frunze de varza.
Gustare: zeama de la o cana de spanac, trei tulpini de telina si trei morcovi.
Cina: salata preparata din frunze de spanac proaspete (oricate doriti), un avocado copt, jumatate dintr-un castravete mediu, jumatate dintr-un ardei gras galben si una sau doua lingurite de seminte in; se combina ingredientele si se stropesc cu zeama de la o lamaie si cu semintele de in.

• ZIUA 2
Micul dejun: zeama de la o cana de spanac, un castravete si doua tulpini de telina.
Gustare: un fruct la alegere si nuci inmuiate in apa.
Pranz: zeama de la o cana de hrisca verde, un morcov, o tulpina de telina si un castravete.
Gustare: zeama de la o cana de germeni de floarea-soarelui, o cana de varza, trei frunze de varza kale si un morcov.
Cina: salata preparata dintr-un un avocado copt, jumatate dintr-un castravete mediu, jumatate dintr-un ardei gras galben, o tulpina de telina, jumatate de cana de alge si una sau doua lingurite de seminte de in.

 • ZIUA 3
Micul dejun: zeama de la o cana de spanac, un castravete si doua tulpini de telina.
Gustare: pepene (oricare sortiment).
Pranz: zeama de la o tulpina de telina, un castravete, o cana spanac, trei sfecle crude si doi morcovi.
Gustare: trei frunze de varza furajera, doua sfecle si doi morcovi.
Cina: salata dintr-o varza kale, jumatate de cana de stafide, ¼  ceasca ulei de masline extravirgin si ¼ ceasca miere raw. Se combina toate ingredientele intr-un bol mare, amestecandu-se timp de cinci minute.

• ZIUA 4
Micul dejun: zeama de la o cana de spanac, un castravete si doua tulpini de telina.
Gustare: mere verzi sau afine/zmeura/mure/coacaze si o salata (optional).
Pranz: zeama de la o cana de verdeturi, un castravete, un mar verde si doua frunze de varza.
Gustare: zeama de la o cana de spanac, un castravete, o lamaie si doua frunze de varza kale.
Cina: salata preparata din doua laptuci, doua fructe avocado coapte, doua rosii coapte, ¼  seminte de pin, ¼ stafide, trei lingurite de ulei de masline extravirgin, o lingurita zeama de lamaie proaspata, doua lingurite sare marina, doua lingurite otet din cidru de mere si o lingura fulgi de ardei rosu zdrobit. Se combina toate intr-un bol mare si se amesteca bine, apoi se lasa zece minute, dupa care se consuma.

• ZIUA 5
Micul dejun: zeama de la o cana de spanac, un castravete si doua tulpini de telina.
Gustare: un fruct sau pepene, ceva de sezon.
Pranz: zeama de la o cana de hrisca verde, un ardei gras rosu, o mana de patrunjel si o sfecla.
Gustare: zeama de la o cana de patrunjel, o lamaie si doua sfecle.
Cina: orez „spaniol” preparat din: o conopida, doua rosii coapte, un avocado copt, un ardei gras portocaliu, patru cepe verzi, ¼ ceasca de coriandru proaspat, ¼  ceasca de ulei de masline extravirgin, doua lingurite de zeama de lamaie proaspata, un ardei iute, o lingurita boia de ardei, o lingura pudra de chili, o lingura sare marina. Conopida se da prin razatoare sau se pune in robotul de bucatarie pentru a se marunti, apoi se pune intr-un bol mare; se adauga rosiile, avocado, ardeiul gras, cepele verzi, coriandrul, zeama de lamaie, chile, boia, pudra chili si sarea dupa gust, apoi se amesteca bine.

 • ZIUA 6
Micul dejun: zeama de la o cana de spanac, un castravete si doua tulpini de telina.
Gustare: banane.
Pranz: zeama de la o cana de spanac, o cana macris de balta (Nasturtium officinale), un cub de trei cm de ghimbir si un mar.
Gustare: o cana de germeni de floarea-soarelui, o cana varza, trei frunze de varza kale si un morcov.
Cina:  „Sauté” de ciuperci realizat dintr-o ciuperca bruna champignon si sos japonez raw nepasteurizat. Se inlatura coada si se foloseste doar palaria, care se taie in fasii sau cuburi. Se stropeste cu sosul japonez raw nepasteurizat si se lasa la marinat cu doua ore inainte de consum.

• ZIUA 7
Micul dejun: zeama de la o cana de spanac, un castravete si doua tulpini de telina.
Gustare: o combinatie de salata dupa preferinta si biscuiti din seminte de in.
Pranz: zeama de la o cana de varza kale, un castravete, un mar verde si doua frunze de varza.
Gustare: bautura smoothie facuta din fructe si verdeturi la alegere.
Cina: broccoli chinezesc cu seminte de pin preparat din trei cani de bucati de broccoli, ½ cana seminte de pin, un avocado, ¼ ceasca de ulei de masline extravirgin, o lingurita de zeama de lamaie, un ardei habanero, patru catei de usturoi si ½ sare marina. Se combina intr-un bol mare bucatile de broccoli cu jumatatea de cantitate de seminte de pin. Apoi se pun in blender semintele de pin ramase, avocado, uleiul de masline, zeama de lamaie, ardeiul si usturoiul si se obtine o pasta care se adauga pe amestecul de broccoli si se presara sarea marina. Se lasa la marinat timp de 45 minute in frigider inainte de consum.

In ciuda parerilor scepticilor, dieta raw este una foarte bine echilibrata in nutrienti ideali pentru o inaltime si o greutate optime (hrana impusa de aceasta cura este slaba in calorii, grasimi si sodiu si bogata in fibre, vitamine, minerale si fitochimicale) insa se recomanda sa luati suplimente de proteine, fier, calciu si anumite vitamine si minerale precum B12, deoarece trebuie sa umpleti „golul” ramas in urma eliminarii carnii…

loading...