Home > Diete sanatoase > Dieta rina: slabesti 20 kilograme in 3 luni
Dieta rina: slabesti 20 kilograme in 3 luni

Dieta rina: slabesti 20 kilograme in 3 luni

Dieta rina este un regim ce promite să te scape de aproximativ 20 de kilograme în 3 luni, iar avantajul este că procesul de slăbire nu încetează după terminarea sa. Această dietă a fost inventată de un medic sportiv care susţine că acest regim ajută şi la ameliorarea unor probleme de sănătate.

Deşi iniţial această dietă a fost prescrisă sportivilor, după numeroase rezultate pozitive mai mulţi medici cardiologi au adoptat-o şi recomandat-o celor ce suferă de boli cardiovasculare. Avantajul dietei rina este că nu slabeşti mai mult de 1,5 kg pe săptămână, exact cât ne recomandă medicii nutriţionişti.

Dieta rina se împarte in 4 etape de câte o zi, iar în fiecare etapă trebuie respectat cu stricteţe un anumit plan alimentar. Ciclul se repeta.

Deoarece este axată pe disociere, digestia pe parcursul dietei va fi uşoară, deoarece stomacul primeşte numai un singur tip de mâncare, fapt ce ajută procesul de slăbire. Regimul începe cu ziua proteinelor şi se termină cu ziua vitaminelor.

Ziua 29 este ziua detoxifierii, în această zi vei consuma numai apă plată, nu te îngrijora pentru carenţele alimentare, deoarece, ziua detoxifierii este după ziua vitaminelor. Mai exact, pe tot parcursul dietei vor fi 3 zile de detoxifiere, fiecare zi dintre acestea 3 fiind după cea de-a 29-a zi de la ultima detoxifiere. Micul dejun va fi acelaşi în fiecare zi, 2 mere sau pere, piersici şi un pumn de fructe marunte, sau un suc natural, dar neîndulcit. Poţi introduce o ceaşcă de cafea sau ceai, dar ideal este să consumi numai apă pentru detoxifiere. La fiecare gustare dintre masă poţi consuna fructe fară să ţii cont de zi, dar ai grijă să le consumi cu mai mult de o oră înainte de masă.

Ziua 1, ziua proteinelor

În această zi, vei consuma alimente proteice precum carne sau produse lactate, legume şi o singură felie de pâine integrală.

La masa de prânz poţi alege din orice tip de carne însă aceasta trebuie să fie neapărat fiartă sau pe grătar, niciodată prajită. În cazul în care vrei să consumi şi altceva, poţi înlocui carnea cu 3 ouă fierte, brânzeturi sau cu peştele, la care adaugi o felie de pâine integrală. În cazul în care simţi că nu te-ai săturat, poţi să adaugi o salată sau o supă simplă. La masa de seară poţi consuma aceleaşi alimente ca la masa de prânz, dar exclude pâinea şi supa.

Ziua 2, ziua amidonului

Ziua amidonului este dedicată carbihidraţilor precum cerealele şi rădăcinoasele. Alimentele recomandate sunt: cartofii, mazărea, fasolea, lintea, nautul şi soia. Găteşte alimentele fără ulei şi combina-le cu sosuri naturale.

Masa de prânz poate fi compusă dintr-unul dintre aceste alimente plus o felie de pâine integrală. Cina este compusă din aceleaşi alimente dar în cantităţi mai mici şi fără pâine.

Ziua 3, ziua carbohidraţilor

Oricât de incredibil ar părea, în această zi ai voie să mananci ciocolată neagră, prodese de patiserie, îngheţată, prăjituri sau dulciuri. Dulciurile, în special ciocolata neagră, ajută la îmbunătăţirea funcţionării inimii, iar în cazul unui consum moderat ajută chiar şi la eliminarea colesterolului.

La masa de prânz poţi consuma alimente precum pizza, paste cu diverse sosuri ketchup, bulion sau roşii, cereale sau legume. Cina poate fi compusă dintr-o felie de tort, cozonac sau 3 cupe de îngheţată cu o bucăţică de ciocolată neagră.

Ziua 4, ziua vitaminelor

În această zi, poţi consuma orice tip de fructe sau legume, în orice forma, uscate sau proapete sau nuci şi seminţe. Dacă nu îţi place să manânci legumele şi fructele, le poti transforma în sucuri naturale, la care poţi adăuga 25 g de nuci.

De ştiut

  • Dieta rina nu este recomandată persoanelor care suferă de diabet sau afecţiuni ale stomacului.
  • După finalizarea dietei vor urma alte 90 de zile în care micul dejun va fi format numai din fructe.
  • Nu omite niciun aliment, deoarece fiecare este recomandat cu un scop.
  • În zilele cu proteine pastrează un interval de 4 ore între mese, în zilele cu amidon, 3 ore, iar în zilele cu vitamine poţi mânca din 2 în 2 ore.
  • Consumul de cafea sau ceai este permis însă fără zahăr.
loading...