Home > Diete sanatoase > Diete sanatoase de iarna care te scapa de raceala
Diete sanatoase de iarna care te scapa de raceala

Diete sanatoase de iarna care te scapa de raceala

Iarnă avem tendinţa de a ne îndopa cu tot felul de preparate grele şi, de aceea, o dietă sănătoasă de iarnă este potrivită pentru a ţine kilogramele departe. Frigul şi zilele din ce în ce mai scurte ne fac mai sedentari acumulând kilograme nedorite cu care ne vom din greu lupta primăvara. Pentru a împiedica acest lucru pe timp de iarnă, trebuie să avem o dietă echilibrată.

Câteva idei pentru o dietă de iarnă sănătoşa şi echilibrată

  • Nu uita de hidratare. Deşi este iarnă, organismul tău are nevoie de apă pentru a asigura o bună digestie a alimentelor
  • Nu uita de sport. Dacă este frig, iar zăpada îţi ajunge până la genunchi, poţi căuta pe internet câteva filmuleţe cu exerciţii, pe care le poţi face în fiecare zi timp de 30 de minute.
  • Nu exagera cu ciocolata caldă, aceasta are aproximativ 300 de calorii şi 14 grame de grăsime.
  • Mănâncă fructe de cel puţin 2 ori pe zi pentru a contracara oboseala.
  • În cazul în care vrei să te încălzeşti, înlocuieşte ciocolata caldă cu supele de casă.
  • Optează pentru carnea preparată la grătar, pentru senzaţia de saţietate.
  • Când faci prăjituri, ai grijă să le tai cât mai mici. Nu are rost să încerci să te abţii de la prăjituri, mai ales că iarna este sezonul prăjiturilor.
  • Ultima masă trebuie să fie la 6 seara.
  • Când simţi puţină foame, poţi consuma un iaurt simplu.
  • Este recomandată cel puţin o masă lichidă pe zi.

Diete sanatoase de iarna

Alimente permise

  • Fructe
  • Legume
  • Peşte de apă sărată – macrou, ton şi somon
  • Carne slabă
  • Lactate, brânzeturi şi ouă
  • Carbohidraţi complecşi precum orzul şi orezul brun
  • O linguriţă de miere în fiecare dimineaţă
  • Vitamine, zinc, magneziu şi seleniu

Meniu

Micul dejun – 100 de grame de cereale integrale şi 250 mililitri de lapte

Prânz – friptură de vacă, pui sau peşte la grătar, pe săturate

Gustare – o salată cu legume la alegere

Cină – 100 de grame de pui sau peşte şi două portocale

Dieta supercharge

Dieta promite să te scape de 3 kilograme în primele două săptămâni.

Alimentele permise sunt – carnea de vită, laptele degresat, carnea de curcan şi pui, ouă, fructe de mare, cafea neîndulcită

Meniu

Mic dejun

– Cafea sau ceai, un ou fiert, un iaurt slab, un fruct
– Omletă dintr-un ou întreg, 3 albuşuri, o lingură de brânză, 300 mililitri de suc proaspăt de mere sau grapefruit, 3 linguri salată de fructe, un pahar de iaurt şi un pahar cu lapte
– 2 ouă prăjite şi o felie pâine integrală cu unt
– Un iaurt simplu, 100 de grame de fructe de pădure şi o linguriţă miere

Prânz

– O cutie mică de ton în apă, salată verde, o banană şi un iaurt
– 100g brânză de vaci, mix de fructe de pădure, o banană, o piersică şi un mango
– Un piept de pui făcut la grătar, salată de legume la alegere cu oţet şi un măr
– 300 mililitri de supă de broccoli sau spanac, o chiflă cu unt şi un măr
– Salată Caesar din 70g de pui, un ou fiert tare, o lingură crutoane, o lingură de parmezan, o lingură de dressing Caesar

Cină

– 180g de somon la grătar, legume preparate la aburi, 8 căpşune şi o lingură cu smântână
– 200g de friptură cu 2 linguri legume mediteraneene şi un măr copt umplut cu stafide
– Omletă spaniolă din 3 ouă, piper, ciuperci, ceapă, mazăre, salată verde şi salată de fructe ca desert
– Salată de pui Waldorf din 100g de pui tăiat cubuleţe, 6 nuci, o jumătate de avocado, o lingură de maioneză şi 3 linguri salată de fructe

Gustări- un ou, o felie de pâine prăjită, 3 nuci de brazilia, un iaurt sau o banană

loading...