Home > Diete sanatoase > Diete sanatoase de iarnă care te scapă de raceală
Diete sanatoase de iarnă care te scapă de raceală

Diete sanatoase de iarnă care te scapă de raceală

Iarna avem tendința de a ne îndopa cu tot felul de preparate grele şi, de aceea, o dietă sănătoasă de iarnă este potrivită pentru a ţine kilogramele departe. Frigul şi zilele mai scurte ne fac mai sedentari, acumulând kilograme nedorite cu care ne vom lupta din greu primăvara. Pentru a împiedica acest lucru pe timp de iarnă, trebuie să avem o dietă echilibrată.

Câteva idei pentru o dietă de iarnă sănătoasă şi echilibrată

  • Nu uita de hidratare. Deşi este iarnă, organismul tău are nevoie de apă pentru a asigura o digestie bună a alimentelor.
  • Nu uita de sport. Dacă este frig, iar zăpada îţi ajunge până la genunchi, poţi căuta pe internet câteva filmulețe cu exerciţii, pe care le poţi face în fiecare zi timp de 30 de minute.
  • Nu exagera cu ciocolata caldă, aceasta are aproximativ 300 de calorii şi 14 grame de grăsime.
  • Mănâncă fructe de minimum două ori pe zi pentru a contracara oboseala.
  • În cazul în care vrei să te încălzeşti, înlocuieşte ciocolata caldă cu supele de casă.
  • Optează pentru carnea preparată la grătar, pentru senzaţia de saţietate.
  • Când faci prăjituri, ai grijă să le tai cât mai mici. Nu are rost să încerci să te abţii de la prăjituri, mai ales că iarna este sezonul prăjiturilor.
  • Ultima masă trebuie să fie la 18:00.
  • Când simţi puţină foame, poţi consuma un iaurt simplu.
  • Se recomandă cel puțin o masă lichidă pe zi.

Diete sanatoase de iarna

Alimente permise

  • Fructe;
  • Legume;
  • Peşte de apă sărată: macrou, ton şi somon;
  • Carne slabă;
  • Lactate, brânzeturi şi ouă;
  • Carbohidraţi complecşi precum orzul şi orezul brun;
  • O linguriţă de miere în fiecare dimineaţă;
  • Vitamine, zinc, magneziu şi seleniu.

Meniu

Micul dejun – 100 de grame de cereale integrale şi 250 mililitri de lapte.

Prânz – friptură de vacă, pui sau peşte la grătar (pe săturate).

Gustare – o salată cu legume la alegere.

Cină – 100 de grame de pui sau peşte şi două portocale.

Dieta supercharge

Dieta promite să te scape de trei kilograme în primele două săptămâni.

Alimentele permise sunt: carnea de vită, laptele degresat, carnea de curcan şi pui, ouă, fructe de mare, cafea neîndulcită.

Meniu

Mic dejun

– Cafea sau ceai, un ou fiert, un iaurt slab, un fruct.
– Omletă dintr-un ou întreg, trei albuşuri, o lingură de brânză, 300 mililitri de suc proaspăt de mere sau grapefruit, trei linguri salată de fructe, un pahar de iaurt şi un pahar cu lapte.
– Două ouă prăjite şi o felie pâine integrală cu unt.
– Un iaurt simplu, 100 de grame de fructe de pădure şi o linguriţă de miere.

Prânz

– O cutie mică de ton în apă, salată verde, o banană şi un iaurt.
– 100 g brânză de vaci, amestec de fructe de pădure, o banană, o piersică şi un mango.
– Un piept de pui făcut la grătar, salată de legume la alegere cu oţet şi un măr.
– 300 mililitri de supă de broccoli sau spanac, o chiflă cu unt şi un măr.
– Salată Caesar din 70 g de pui, un ou fiert tare, o lingură crutoane, o lingură de parmezan, o lingură de dressing Caesar.

Cină

– 180g de somon la grătar, legume preparate la aburi, opt căpşuni şi o lingură cu smântână.
– 200 g de friptură cu două linguri legume mediteraneene şi un măr copt umplut cu stafide.
– Omletă spaniolă din trei ouă, piper, ciuperci, ceapă, mazăre, salată verde şi salată de fructe ca desert.
– Salată de pui Waldorf din 100 g de pui tăiat cubuleţe, șase nuci, o jumătate de avocado, o lingură de maioneză şi trei linguri salată de fructe.

Gustări: un ou, o felie de pâine prăjită, trei nuci de Brazilia, un iaurt sau o banană…