Home > Diete sanatoase > Diete sanatoase de vara
Diete sanatoase de vara

Diete sanatoase de vara

Dietele de vară sunt printre cele mai lejere, acestea îţi permit să mănânci fructe de sezon şi pun mare accent pe hidratare. Dietele specifice sezonului cald sunt menite să ne scape de stresul diferenţelor de temperaturi şi razelor ultraviolete.

Principiile unei diete sănătose de vară

  • Consumă alimente bogate în apă. Legume şi fructe proaspete, supe sau ciorbe, acestea sunt de foarte mare ajutor în zilele toride, mai ales dacă nu obişnuieşti să bei multă apă.
  • Nu consuma mai mult de două ceşti de ceai pe zi. Este indicat să bei ceaiul la temperatura camerei, neîndulcit.
  • Nu mânca mâncarea foarte rece. Datorită căldurii avem tendinţa de a consuma apă sau alimente foarte reci. Alimentele reci pot duce la afecţiuni dentare sau digestive.
  • Nu mânca fierbinte. Se recomandă să consumi alimentele ținute la temperatura camerei.
  • Mănâncă iaurt. Iaurtul conţine calciu, este hidratant şi este uşor de digerat.
  • Bea multă apă.
  • Consumă peşte. Fructele marine sunt mai uşor de digerat decât carnea, aşa vei putea consuma proteine pe timp de vară.
  • Evită dulciurile. Zahărul creşte aciditatea gastrică pe timpul verii, astfel poate creşte riscul obezităţii.
  • Evită preparatele grele. Carnea de porc, mâncarea tip fast-food, mezelurile, mâncărurile prăjite, acestea vor predispune organismul la îngrăşare.

Dieta cu căpşuni

Căpşunele ocupă locul patru în topul alimentelor ce oferă corpului antioxidanţi şi vitamine, opt astfel de fructe pe zi fiind suficiente pentru a asigura doza zilnică de vitamine, minerale şi nutrienţi. Dieta cu căpşuni poate fi urmată în două feluri, în funcţie de rezultatele pe care vrei să le obţii.

• Prima variantă este puţin mai agresivă: trebuie să mănânci timp de o săptămână între unul şi două kilograme de căpşuni. Regimul se recomandă şi detoxifierii organismului.

• Cea de a doua variantă seamănă cu o dietă hipocalorică şi este mai sănătoasă decât prima:

Mic dejun- un ou fiert, o cafea sau ceai neîndulcit, un shake din căpşuni făcut din lapte degresat, o cană de căpşuni, două cuburi de gheaţă şi două picături de esenţă de vanilie.

Prânz- piept de pui la grătar cu busuioc, o salată cu sos dietetic din brânză şi o cană de căpşuni.

Cină- 150 g de peşte cu zeamă de lămâie şi spanac cu usturoi.

Gustările vor fi compuse din șase migdale crude, iaurt degresat şi o cană de căpşuni şi nu uita să bei opt pahare de apă pe zi.

Căpşunile, pe lângă faptul că stimulează hormonii, scad senzaţia de foame şi colesterolul.

Dieta cu cireşe

Cireşele luptă cu succes împotriva unor afecţiuni precum constipaţie, fermentaţie intestinală, afecţiuni biliare, boli hepatice, gută, reumatism, obezitate sau dureri de cap. Cireşele sunt compuse din 70% apă şi au un conţinut complex de vitamine ce previn oboseala sau depresia.

La fel ca în cazul dietei cu căpşuni, dieta cu cireşe este de două feluri:

• La prima variantă trebuie să consumi 100 de grame de cireşe pe stomacul gol şi să creşti cantitatea cu 100 de grame în fiecare zi până ajungi la 500 de grame. În restul zilelor trebuie să mai consumi 300 de grame de cireşe, pe care le vei împărţi între prânz şi cină.

• Cea de a doua variantă de dietă durează zece zile, timp în care ai voie să consumi şi alte tipuri de alimente pe lângă cireşe:

Prima zi

Mic dejun- o banană şi o ceaşcă de cafea

Prânz- peşte cu garnitură de spanac

Cină- 500 g de cireşe

Gustări- ceai din codiţe de cireşe

A doua zi

Mic dejun- 2 ouă fierte, ceaşcă de cafea neîndulcită şi o felie de pâine integrală

Prânz- piept de pui fiert şi salată de andive

Cină- 500g de cireşe

Gustări- ceai din codiţe de cireşe

A treia zi

Mic dejun- o cafea, 200g brânză de vaci şi o chiflă din pâine integrală

Prânz- varză călita cu carne de pui fiartă

Cină- 500 g de cireşe

Gustări- ceai din codiţe de cireşe

A patra zi

Mic dejun- un sandviș cu castraveţi şi brânză şi o cafea

Prânz- paste integrale cu ciuperci şi sos de roşii

Cină- 500 g de cireşe

Gustări- ceai din codiţe de cireşe

A cincea zi

Mic dejun- iaurt cu cereale integrale şi cafea

Prânz- o porţie de piept de pui la grătar cu legume la grătar

Cină- 500 g de cireşe

Gustări- ceai din codiţe de cireşe

Când ajungi la ziua a șasea, reiei prima zi a dietei…

loading...