Home > Alimentatie si Nutritie > De ce este bine să mâncăm fructe și legume de toate culorile?
De ce este bine să mâncăm fructe și legume de toate culorile?

De ce este bine să mâncăm fructe și legume de toate culorile?

Consumul fructelor și legumelor diversificate pe culori este un lucru benefic pentru organismul nostru, deoarece în acest mod se asigură cantitatea de nutrienți necesari organismului.

Consumând fructe și legume albe, roșii, portocalii, galbene, verzi sau violet, vei avea parte de antioxidanți, îți vei proteja inima, îți vei îmbunătăți memoria, vei avea o piele frumoasă și catifelată sau îți vei proteja sistemul nervos.

Peste tot, absolut toate sfaturile despre alimentația sănătoasă ne îndeamnă să consumăm fructe și legume, însă puțini știu că ar trebui să consumăm aceste alimente ținând cont și de culoarea acestora, datorită pigmenților pe care îi conțin.

Lipsurile din organismul nostru pot duce la un dezechilibru ce va înclina balanța mai târziu spre apariția unor boli determinate de aceste lipsuri. Pentru întreținerea acestui echilibru, se recomandă să consumăm atât fructe, cât și legume de toate culorile.

alimentatia curcubeu

Dacă nu știai cum acționează acestea asupra organismului, în continuare vei afla că:

  1. Fructele și legumele albe conțin multe fibre, vitamine și acid folic. Consumând aceste alimente, îți vei proteja atât sistemul cardiovascular, cât și pe cel imunitar, datorită proprietăților antimicrobiene, în plus îți reglezi și colesterolul. Se recomandă să consumi ciuperci, usturoi, ceapă, cartofi și pere.
  2. Fructele și legumele de culoare roșie îți protejează inima, curăță sângele, reglează colesterolul, îmbunătățesc memoria și stimulează regenerarea celulară, deoarece conțin un pigment caracteristic denumit licopen. Încearcă să consumi ardei, zmeură, căpșuni, fragi, fasole roșie, roșii, rodii, sfeclă și măceșe.
  3. Fructele și legumele de culoare verde au un efect detoxifiant asupra organismului, mențin sănătatea oaselor și a dinților, îmbunătățesc metabolismul și previn anemia datorită cantităților de calciu, fier și vitamina C pe care le conțin și a pigmentului caracteristic ce le dă culoarea verde, care este denumit clorofilă. Poți încerca să consumi pătrunjel, mărar, spanac, urzici, kiwi, mere verzi, varză, castraveți, ceapă verde, andive, dovlecel, leurdă, lobodă, broccoli, avocado, mazăre, struguri verzi, ruccola și anghinare, pentru a beneficia de aceste efecte.
  4. Fructe și legume de culoare galbenă: acestea întrețin elasticitatea pielii și refacerea acesteia. Sunt bogate în betacaroten și vitamina A. Încearcă să consumi: ananas, grepfrut, banane și lămâie, pentru a avea o piele tânără și de invidiat.
  5. Fructe și legume de culoare portocalie: acestea sunt bogate în betacaroten, vitamina C și flavoniozi. Aceste componente acționează asupra sistemului imunitar prin prevenirea inflamațiilor și a bolilor legate de ochi. Poți încerca să consumi: kaki, dovleac, piersici, mango, caise, morcovi și portocale.
  6. Fructe și legume violete sau albastre: acestea sunt extrem de recomandate, deoarece au efecte asupra sistemului nervos, protejându-l. Conțin un antioxidant natural denumit resveratrol, care este considerat cel puternic antioxidant natural. Acesta acționează asupra vaselor de sânge prevenind îngroșarea lor și menținându-le elasticitatea. Consumul cât mai frecvent al acestor fructe și legume mai are și un efecte benefic asupra tractului urinar și memoriei. Pentru a putea beneficia de toate efectele enumerate, trebuie să consumăm: coacăze negre, afine, prune, struguri negri, ceapă roșie, varză roșie, vinete, stafide, smochine și mure…