Home Diete de slabit Dieta de 13 zile sau dieta daneză

Dieta de 13 zile sau dieta daneză

scris de: Elena
Dieta de 13 zile

Dieta de 13 zile sau dieta daneză te ajută să scapi de kilogramele în plus în decurs de 13 zile, fără să pui la loc kilogramele pierdute. Dieta de 13 zile este foarte strictă şi de aceea este şi foarte controversată. Dacă după șapte zile întrerupi dieta, o poţi relua după șase luni, iar dacă reuşeşti să o duci până la capăt, o poţi relua după un an.

Dieta de 13 zile este o cură de slăbire rapidă, destul de strictă, la care putem apela atunci când suntem în criză de timp şi nu avem cum să scăpăm de kilogramele care ne deranjează.

Pentru dieta de 13 zile trebuie o voinţă de fier şi multă răbdare, trebuie respectate regulile ca la carte şi nu avem voie să trişăm deloc. Aceasta poate da rezultate uimitoare în aproximativ două săptămâni, fără a depune un efort considerabil. Dieta de 13 zile se poate relua o dată la două luni.

Ce este dieta de 13 zile?

Această cură de slăbire este alegerea perfectă atunci când se iveşte un moment neaşteptat, pentru care trebuie să arătăm ca trase prin inel, sau atunci când vacanţa la mare se apropie, iar kilogramele care ne deranjează nu se mai topesc.

Dieta de 13 zile face posibilă pierderea a câte un kilogram pe zi. Bineînţeles, în funcţie de metabolismul fiecărei persoane care o adoptă, numărul total de kilograme poate varia între 8 şi 14.

Atunci când alegem să ne supunem corpul la o schimbare bruscă, trebuie avute în vedere mai multe aspecte şi trebuie o voinţă foarte mare. Motivaţia nu va lipsi, deoarece fiecare centimetru de grăsime eliminat va însemna un minus și ne va ajuta să credem în miracole.

Rezultate şi contraindicații în dieta de 13 zile

În cadrul dietei de 13 zile orice abatere de la program este strict interzisă, vei slăbi în funcţie de greutatea ta, iar din cauza faptului că este o dietă foarte strictă şi săracă în nutrienţi, vei pierde din masa musculară şi din grăsimea adunată, așadar va fi imposibil să poţi face sport. Cel mai important: nu începe dieta de 13 zile fără să consulți un nutriţionist.

Recomandări pentru dieta de 13 zile

  • Orice abatere de la dieta de 13 zile duce la oprirea sa, deoarece, din acel punct, nu va mai da rezultate.
  • Dacă nu poţi ţine cura nici măcar șase zile, o poţi opri şi relua peste trei luni.
  • Evită petrecerile sau musafirii în decursul celor 13 zile de dietă, pentru a nu încălca regulile pe care le presupune.
  • Bea multă apă în dieta de 13 zile.
  • Salata verde trebuie să fie proaspătă.
  • Poţi înlocui codul cu păstrăv sau calcan în dieta de 13 zile.
  • În dieta de 13 zile, nu înlocui cafeaua cu ceaiul sau ceaiul cu cafeaua.
  • Iaurtul trebuie să fie nepasteurizat, fără zahăr sau fructe.

Meniul pentru dieta de 13 zile

Ziua 1

Micul dejun – ora 09:00 – va fi format din două felii de şuncă şi un iaurt mic

Gustare – ora 11:00 – un măr şi 50 de grame de alune de pădure

Prânz – ora 14:00 – piept de pui la cuptor cu o salată de varză (nu se va folosi deloc ulei, ci doar un praf de sare)

Cina – ora 18:00 – un pahar de lapte şi un bol de cireşe

Ziua 2

Micul dejun – ora 09:00 – o piersică şi o felie de brânză slabă

Gustare – ora 11:00 – un pahar de lapte degresat, cu maximum 1,5% grăsime

Prânz – ora 14:00 – o salată de roşii, castraveţi, spanac, câteva cuburi de brânză şi două felii de şuncă slabă de pui, tăiate mărunt

Cina – ora 18:00 – o salată făcută din fructele permise, fără a adăuga zahăr sau alte ingrediente

Ziua 3

Micul dejun – ora 09:00 – un shake dintr-o nectarină, două caise şi un pahar de lapte

Gustare – ora 11:00 – 2 felii de cașcaval şi o jumătate de roşie

Prânz – ora 14:00 – 150 de grame de piept de pui făcut la grill, cu salată de varză şi spanac

Cina – ora 18:00 – salată de legume, asezonată cu un iaurt cu 0,5% grăsime şi un măr pe care îl vom servi la o jumătate de oră după masa de seară

Ziua 4

Micul dejun – ora 09:00 – va conţine două felii de şuncă slabă şi o cană cu ceai neîndulcit

Gustare – ora 11:00 – 4 nuci de mărime medie şi o pară

Prânz – ora 14:00 – legume pregătite la abur şi câteva cuburi de brânză slabă de vaci

Cina – ora 18:00 – o supă cremă de ţelină, în care vom putea adăuga un praf de sare şi un praf de piper

Ziua 5

Micul dejun – ora 09:00 – un pahar mic de iaurt în care vom adăuga câteva felii de piersică

Gustare – ora 11:00 – 2 mere mici

Prânz – ora 14:00 – o salată din ţelină şi păstârnac, cu 150 de grame de piept de pui preparat la aburi

Cina – ora 18:00 – o salată de varză şi o jumătate de roşie

Ziua 6

Micul dejun – ora 09:00 – un pahar de lapte

Gustare – ora 11:00 – alune de pădure şi o nectarină

Prânz – ora 14:00 – o farfurie de supă slabă de pui

Cina – ora 18:00 – 2 felii de şuncă şi un castravete

Ziua 7 din dieta de 13 zile va fi rezervată doar pentru a consuma apă şi nimic altceva.

Ziua 8

Mic dejun – o ceaşcă de cafea şi un cub de zahăr

Prânz – două ouă fierte, 400 g de spanac şi o roşie

Cină – 200 g de friptură de vită şi o salată cu ulei şi zeamă de lămâie

Ziua 9

Mic dejun – o ceaşcă de cafea şi un cub de zahăr

Prânz – 250 g de şuncă şi un iaurt

Cină – 250 g de friptură de vită şi o salată cu ulei şi zeamă de lămâie

Ziua 10

Mic dejun – o ceaşcă de cafea, un cub de zahăr şi o felie de pâine integrală

Prânz – două ouă fierte, o felie de şuncă şi o salată

Cină – o ţelină fiartă, o roşie şi un fruct proaspăt

Ziua 11

Mic dejun – o ceaşcă de cafea, un cub de zahăr şi o felie de pâine integrală

Prânz – 200 ml suc de portocale şi un iaurt

Cină – un ou fiert, un iaurt şi brânză

Ziua 12

Mic dejun – un morcov mare ras

Prânz – 200 g de cod fiert, un iaurt

Cină – 250 g de friptură de vită şi o ţelină rasă

Ziua 13

Mic dejun – o ceaşcă de cafea, un cub de zahăr şi o felie de pâine integrală

Prânz – două ouă fierte tari, un morcov mare ras

Cină – 250 g de pui şi o salată

Care sunt alimentele permise în dieta de 13 zile?

Pentru ca dieta să funcţioneze la capacitate maximă şi să atingem obiectivul pe care ni l-am propus, în dieta de 13 zile trebuie să mâncăm  doar alimentele permise, fără a trişa sau a ciuguli.

– carnea de pui reprezintă un aliment care va face ca mesele să fie mai delicioase în dieta de 13 zile  şi ne va oferi o senzaţie de saţietate mult mai îndelungată (dar nu trebuie să exagerăm).

– şunca slabă de pui va fi permisă în cantităţi mici, în special la micul dejun

– legumele reprezintă baza oricărei cure de slăbire; nu se pot consuma orice fel de legume, ci putem alege dintre salată, spanac, roşii, castraveţi, varză şi rădăcinoase

– fructele pot alcătui mese foarte sănătoase, pline de vitamine şi substanţe minerale necesare organismului; putem alege dintre mere, pere, nectarine, caise, piersici sau cireşe

– lactatele sunt permise pentru consum, dar cu un conţinut scăzut în grăsimi; se vor putea consuma iaurt, lapte, brânză de vaci, cu maximum 1,5% grăsime

– pentru gustări se vor servi alune de pădure, nuci, migdale şi caju

Care sunt alimentele interzise în dieta de 13 zile?

Pentru a nu sabota această dietă, trebuie să ne ferim de o serie de alimente care fac ca depunerile de grăsime să crească şi îngreunează acțiunea curei de slăbire asupra ţesutului adipos:

– vom elimina în totalitate din alimentaţie dulciurile şi alimentele care conţin zahăr;

– băuturile carbogazoase sunt adevărate bombe pline de zaharuri, la fel şi băuturile energizante;

– alcoolul determină încetinirea metabolismului, de aceea va trebui evitat pe parcursul dietei de 13 zile;

– grăsimile rele, uleiul, untul şi alte alimente grase nu trebuie să se regăsească în preparatele gătite de noi;

– de asemenea, vom spune adio produselor de panificație şi de patiserie, prăjiturilor, ciocolatei sau înghețatei;

În cazurile în care nu sunt indicate cantitățile, poţi consuma cât doreşti…

articole asemanatoare

Diete-sanatoase.ro foloseste cookie-uri proprii si ale tertilor. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Accept