Home > Diete de slabit > Dieta cu fructe: slabesti garantat 10 kilograme
Dieta cu fructe: slabesti garantat 10 kilograme

Dieta cu fructe: slabesti garantat 10 kilograme

Dieta cu fructe este cel mai convenabil si la indemana stil alimentar pe care il putem aborda. Gasim fructe peste tot, avem culturile noastre sezoniere, iar in timpul iernii, dar si in primele luni de primavara, magazinele si pietele sunt arhipline cu fructe exotice si citrice. Sunt numeroase avantajele unei diete cu fructe: sanatate, energie, preturi acceptabile; in plus, fructele ne fac mai fericiti.

Spune „Da” unei diete cu fructe
Cand vine vorba de o dieta cu fructe, oamenii aleg extremele, asa cum sunt adeptii fructarianismului; acest tip de dieta cu fructe este o ramura a veganismului si consta in consumul strict de fructe, legume, seminte, nuci, si interzice consumul produselor de origine animala si al cerealelor.

O dieta cu fructe inseamna un consum zilnic de fructe, fapt care este esential pentru pastrarea unei stari optime de sanatate si, de ce nu, pentru a pierde in greutate. Majoritatea fructelor au un continut caloric scazut si sunt bogate in fibre – ecuatia principala pentru pastrarea echilibrului greutatii si eliminarea tesuturilor adipoase nedorite. Fructele contin o gama variata de vitamine, minerale si antioxidanti, substante benefice care actioneaza ca un scut in fata bolilor, ne ajuta sa aratam si sa ne simtim in forma.

Cercetatorii au demonstrat ca oamenii obisnuiesc in general sa manance aceeasi cantitate de mancare zilnic, indiferent de continutul caloric al meselor. De aici, concluzia lor: daca vrem sa pierdem in greutate, este important sa consumam mai multe alimente cu un continut caloric scazut, pentru a completa cantitatea zilnica de alimente pe care  simtim nevoia sa le ingeram. In acest fel, o dieta cu fructe joaca un rol-cheie in programul nostru de slabit.

Dieta cu fructe pentru diabetici
Daca ai diabet, nu trebuie sa renunti la o dieta cu fructe. Consuma fructe proaspete sau congelate: o piersica mica, mere acre, citrice, kiwi; trebuie sa tii un regim echilibrat si sa nu faci excese de fructe dulci. De exemplu, o cana plina varf de cubulete din pepene galben furnizeaza aproximativ 15 g de carbohidrati. Nu mai mult de o smochina, o curmala sau o pruna uscata pe zi.

Dieta cu fructe – controverse
In cadrul dietei cu fructe exista anumite alimente care creeaza controverse printre nutritionisti, cercetatori, dar si consumatori. Cum consumam fructe ca bananele sau avocado? Acestea sunt, cu siguranta, mai bogate in calorii ca restul fructelor.

Am putea manca doua mere mici in locul unei banane. Chiar daca fructul de avocado are un continut ridicat de grasimi, acestea sunt grasimi sanatoase nesaturate, care vin la pachet cu o cantitate mare de vitamina E, secretul unei inimi sanatoase. În timp, unele studii au aratat ca adaugarea grapefruit-ului la dieta cu fructe ajuta la pierderea kilogramelor nedorite, nu exista insa o formula unica ce garanteaza reusita pentru toata  lumea. De aceea, trebuie sa ne bucuram de o varietate de fructe; un consum de minimum cinci portii de pe zi si un amestec de culori si arome pentru o mai mare cantitate de nutrienti.

Dar trebuie avut în vedere faptul că fructele uscate nu confera aceeasi senzatie de satietate pe termen lung, asemenea unui fruct crud. De exemplu, un mar + un mikan + sapte capsuni ce totalizeaza proximativ 250 g fructe au 100 de calorii, echivalentul a 30 g de stafide. În plus, cercetările arată că lichidele nu tin de foame ca fructele intregi; asa ca un fruct va stopa mai rapid senzatia de foame fata de un pahar cu suc de fructe.

Dieta cu fructe

Asii unei diete cu fructe
Atentie! Majoritatea fructelor contin o cantitate mare de zaharuri care, consumate in exces, se transforma in grasimi. Exista un top al stimulentilor metabolici, iar introducerea acestora intr-o dieta cu fructe poate ajuta la arderea depozitelor de grasime.

Fructul de  avocado este pur si simplu incarcat de acizi grasi Omega-9 (aceste grasimi sanatoase se gasesc in masline, uleiul de masline si nucile de macadamia); consumul de avocado mareste rata de conversie a grasimilor in energie si creste rata arderilor metabolice.

Nuca de cocos este bogata in trigliceride care, potrivit expertilor, cresc rata de metabolizare a ficatului cu pana la 30%. Te satura, asa ca e mai putin probabil sa iei o gustare nesanatoasa. Uleiul de cocos ajuta la buna functionare a glandei tiroide; uleiul de cocos, laptele de cocos (nu variantele comerciale), faina de cocos, nuca de cocos maruntita contin aceste trigliceride esentiale.

Lamaile sunt detoxifiante ale ficatului si au efect alcalin asupra corpului cand sunt consumate adecvat. Dupa gust sunt acide, dar, in procesul de metabolizare, lamaile alcalinizeaza fluidele corpului si tesuturile. Sa nu uitam ca aciditatea mare din organism provoaca imbatranirea prematura a tesuturior pielii si a organelor interne.

Grapefruit-ul. Multe studii stiintifice au confirmat ca fructul de grapefruit este un excelent metabolizator al grasimilor. Intr-un studiu realizat la Universiateta Johns Hopkins, femeile care au mancat zilnic grapefruit au pierdut in medie sase kg  in doar 13 saptamani, neschimband nimic in dieta sau in stilul lor de viata.

Rosiile. Desi ne-am obisnuit sa le mancam in salate, rosiile sunt, din punct de vedere botanic, niste fructe delicioase. Continand vitamina C si licopen, rosiile stimuleaza producerea in organism a aminoacidului canumit L-Carnitina.

Nu doar ca aceste fructe ajuta la pierderea kilogramelor nedorite, dar au numeroase beneficii pentru sanatate. Consumul de avocado previne bolile de inima, nuca de cocos previne cancerul. Grapefruit-ul protejeaza ficatul, licopenul din rosii este un antioxidant puternic care scade cu 29% rata bolilor de inima.

Combinatiile in dieta cu fructe
Nutritionistii recomanda dieta cu fructe cu minimum cinci portii pe zi; dar, daca dorim sa slabim si sa aiba efecte rapide, o dieta cu fructe cu sapte portii pe zi este cu mult mai eficienta.

O portie de frucute pe zi echivaleaza cu 80 g. Mai jos sunt cateva exemple de amestecuri de fructe pentru o gustare:
– un mar, o banana, o para, o portocala (sau alt citric)
– doua prune, un mikan + un kiwi
– o jumatate de fruct de avocado sau grapefruit
– o felie mare de pepene sau de ananas proaspat
– o lingura plina varf cu stafide aurii sau brune
– o ceasca de struguri, cirese sau fructe de padure
– un pahar de 150 ml de suc proaspat de fructe

O dieta cu fructe se incepe pas cu pas: se mananca un fruct la micul dejun, se bea un smoothie in pauza de pranz si, treptat, se impune un numar de fructe care trebuie consumate zilnic…

loading...