Home > Alimentatie si Nutritie > Beneficiile consumului de seminţe de in
Beneficiile consumului de seminţe de in

Beneficiile consumului de seminţe de in

Beneficiile consumului de seminţe de in sunt numeroase. Pe lângă faptul că sunt foarte sănătoase pentru organism, seminţele de in sunt uşor de procurat şi la îndemâna oricui.

Seminţele de in sunt perfecte în momentul în care decidem să ţinem o cură de slăbire, deoarece ne ajută să menţinem controlul asupra greutăţii corporale fără a dăuna organismului. Aceste seminţe reglează tranzitul intestinal şi protejează inima de diferite afecţiuni.

seminţe de in

Rezultate imediate dupa consumul de in

  • Prin multitudinea de vitamine, minerale şi fibre pe care seminţele de in le conţin, consumul acestora au ca principal beneficiu faptul că ajută la prevenirea îmbătrânirii pielii, dar şi a oaselor. Tenul va avea o strălucire aparte în urma consumului regulat de seminţe de in. De asemenea, seminţele de in pot fi folosite şi sub formă de mască de faţă pentru că sunt un exfoliat foarte eficient şi benefic, mai ales în cazul persoanelor care suferă de acnee.
  • Seminţele de in conţin şi acizi graşi omega 3. Aşadar, seminţele de in nu ar trebui să lipsească din nicio cură de slăbire, pentru că aceşti acizi înlătură pofta de mâncare şi, în acelaşi timp, ajută la arderea caloriilor.
  • Aceleaşi seminţe pot fi consumate şi de către persoanele care suferă de insomnii sau sunt supuse constant stresului. Seminţele de in calmează organismul şi relaxează. Femeile aflate în perioada menstruaţiei ar trebui să consume seminţe de in pentru efectul lor calmant. La fel se poate proceda şi în cazul persoanelor care suferă de migrene.
  • De asemenea, seminţele întăresc imunitatea corpului şi previn bolile de orice tip. Pot fi consumate chiar şi de către persoanele care suferă de cancer, deoarece au proprietăţi curative. Sunt recomandate mai ales în cazul bolnavilor de cancer de colon sau de sân.
  • Uleiul de seminţe de in are şi el beneficii importante. Este un tratament eficient în lupta contra hemoroizilor, dar este foarte bun şi pentru sistemul digestiv, previne constipaţia şi inflamările tractului digestiv.
  • Beneficiile consumului de seminţe de in apar şi în cazul bolilor cardiovasculare. Bolnavii de inimă ar trebui să consume regulat seminţe de in, pentru că acestea conţin numeroase vitamine, minerale, dar au şi conţinut ridicat de magneziu şi mangan. În acelaşi timp, scad colesterolul şi nivelul zahărului din sânge.
  • Bărbaţii care au probleme cu prostata, trebuie să ştie cât de important este consumul de seminţe de in pentru lupta împotriva acestei afecţiuni. Seminţele de in conţin lignani, substanţe esenţiale în combaterea prostatei, dar şi a cancerului de colon.
  • Seminţele de in au capacitatea de a menţine fierea intactă şi sănătoasă. Seminţele de in s-au dovedit a fi utile chiar şi în eliminarea pietrelor la fiere.

Sfaturi

Cel mai important lucru în momentul în care decidem să includem seminţele de in în dieta noastră pentru un scop sau altul este să nu facem exces de acestea. Nu trebuie depăşită cantitatea recomandată de specialişti şi anume o lingură de seminţe de in măcinate pe zi. Aceasta poate fi ingerată cu iaurt sau orice alt aliment care să uşureze înghiţirea.

Trebuie să ştim şi faptul că seminţele de in sunt mult mai eficiente măcinate decât sub formă de ulei. În momentul în care se prepară uleiul, foarte multe dintre proprietăţile benefice ale seminţelor de in se pierd.

loading...