Home > Diete de slabit > Dieta Mayo: slabesti sanatos 5 kilograme in 2 saptamani
Dieta Mayo: slabesti sanatos 5 kilograme in 2 saptamani

Dieta Mayo: slabesti sanatos 5 kilograme in 2 saptamani

Dieta Mayo de 1000 de calorii promite o pierdere in greutate de 5 kg in 2 saptamani, iar acesta este doar inceputul beneficiilor aduse de aceasta cura. In acest articol, va prezentam informatii detaliate cu privire la tot ce va intereseaza in legatura cu aceasta dieta.

Ce trebuie sa stim despre dieta Mayo?

Principiile pe care se bazeaza regimul de fata au fost dezvoltate in mod oficial de catre Clinica Mayo din Minessota si se concentreaza asupra mancarii, a greutatii, a sanatatii in ansamblu si a stilului de viata. Se promoveaza renuntarea la vechile obiceiuri alimentare, pentru a se adopta unele noi, sanatoase. Dieta Mayo este alcatuita din 2 etape, si anume „Slabeste!” si „Traieste!”. In etapa „Traieste”, puteti slabi intre 450 g – 900 g pe saptamana, pana cand va atingeti obiectivul dorit in materie de greutate corporala. Cercetarile au aratat ca, daca se consuma mese reduse in grasimi, dar bogate in fructe si legume, acestea duc la pierderea in greutate.

Dieta Mayo

Ce presupune aceasta cura?

Dieta Mayo necesita un nivel mediu de efort. Se mai permit rareori ocazii in care se pot gusta anumite mancaruri interzise insa cantitatile trebuie sa fie foarte reduse. Alimentele necesare curei se gasesc la oricare superermarket si se folosesc urmatoarele metode de preparare: coacere, fierberea prin inabusire, frigerea pe gratar, frigerea deasupra focului, fierberea, metoda stir-fry. Este necesara si activitatea fizica, cel putin 30 de minute pe zi de exercitii de o dificultate moderata ca intensitate (de exemplu, plimbarea la pas alergator sau gradinaritul).

Se pot manca o multime de alimente incadrate in 6 grupe:
1. Fructe
2. Legume
3. Cereale integrale
4. Proteine (din legumele cu boabe sau peste)
5. Grasimi nesaturate (precum cele din uleiul de masline si nuci)
6. Dulciuri (in cantitati mici)

Iata un plan de meniu pentru dieta Mayo:

LUNI
Mic dejun: cafea sau ceai fara zahar, ½ grapefruit, 2 oua prajite
Pranz: cafea sau ceai fara zahar, 2 oua fierte, spanac si o rosie
Cina: friptura la gratar cu salata (la care se pune zeama de lamaie ca dressing)

MARTI
Mic dejun: cafea sau ceai fara zahar, 1 felie de paine prajita, ½ grapefruit, 2 oua prajite
Pranz: cafea sau ceai fara zahar, friptura cu salata (se foloseste zeama de lamaie ca dressing si 1 lingurita de ulei), ½ grapefruit
Cina: sunca la cuptor (150 g), 1 iaurt fara zahar

MIERCURI
Mic dejun: cafea sau ceai fara zahar, 1 felie de paine prajita,1/2 grapefruit, 2 oua prajite
Pranz: friptura cu telina, rosii si castraveti (aceste legume se pot consuma in orice cantitate)
Cina: 2 oua fierte, sunca la gratar (80 g) si salata verde (cu dressing din zeama de lamaie)

JOI
Mic dejun: cafea sau ceai fara zahar, 1 felie de paine prajita,1/2 grapefruit, 2 oua prajite
Pranz: 1 ou fiert cu morcov fiert si sunca la gratar (60 g), ceai fara zahar
Cina: salata de fructe, 1 iaurt fara zahar

VINERI
Mic dejun: morcovi cu zeama de lamaie, cafea sau ceai fara zahar
Pranz: peste alb la gratar cu salata verde (aceasta se poate manca in orice cantitate), ½ grapefruit, cafea sau ceai fara zahar
Cina: file de peste cu 1 rosie si telina

SAMBATA
Mic dejun: cafea sau ceai fara zahar, 1 felie de paine prajita,1/2 grapefruit
Pranz: cafea sau ceai fara zahar, un sfert de pui la gratar cu salata verde (in orice cantitate)
Cina: 2 oua fierte, morcovi cu zeama de lamaie

DUMINICA
Mic dejun: ceai fara zahar cu 1 felie de paine prajita, ½ grapefruit, 2 oua prajite
Pranz: cotlet de miel la gratar (200 g), 1 portocala
Cina: orice doresti, dar cu moderatie

Aspecte pozitive:
– Dieta Mayo a fost dezvoltata de niste medici profesionisti cu ajutorul experimentelor si cercetarilor care au venit in ajutorul pacientilor si le-au imbunatatit stilul de viata.
– Cu ajutorul acestei cure, veti elimina grasimea nesanatoasa si va veti imbunatati sanatatea in ansamblu.
– Unul dintre obiective este inlocuirea obiceiurilor daunatoare cu unele sanatoase.
– Este inclusa si activitatea fizica, un factor benefic sanatatii si intretinerii.
– Exista o multime de retete si gustari pe care le puteti consuma pe perioada dietei.

Aspecte negative:
– Dieta Mayo functioneaza cel mai bine in cazul persoanelor care au 4.5 kg sau mai mult de slabit.
– Eliminarea drastica a carbohidratilor poate cauza pofte.
– Cu toate ca multe alimente sau mancaruri specifice acestei cure sunt gustoase, este posibil ca unora sa nu le placa grapefruit-ul, care este un fruct de baza.
– Pierderea in greutate se face gradual (in multe cazuri, permanent), asadar unele persoane isi pot pierde rabdarea.

Dieta Mayo este recomandata persoanelor cu o vointa puternica, capabile sa o urmeze timp de 2 saptamani. Nu este permisa celor care au colesterolul foarte ridicat. Puteti adopta un meniu bazat in mare parte pe oua (sunt bogate in proteine, contin putine calorii si creeaza rapid o senzatie de satietate) si grapefruit (ajuta la arderea grasimilor).

Acest regim poate fi adaptat cu usurinta pentru a fi pe placul persoanelor vegetariene, vegane sau care au restrictii privind consumul de sare. Pentru un plus de siguranta, se recomanda consultul medicului de familie sau al unui nutritionist inainte de a incepe dieta.

loading...